2008. április 12.

Spartacus-ösvény - 2008. áprlis 12.

2008. április 12-én a Pilis-, Visegrádi-hegységbe, a Spartacus ösvényre szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Visegrád – Telgárthy-rét – Spartacus ösvény – Lepence-völgy – Pilisszentlászló

A Volán Árpád-hídi autóbusz állomásán volt a találkozó, onnan mentünk busszal Visegrádig (Nagymarosi-révig), ahol kezdődött a gyalogtúra.
A piros sávon indultunk el, hosszan haladtunk a településen belül, majd amikor a házak elmaradtak, és a baloldalon megláttuk a Füvész kertet, valamint a Telgárthy-rétet, a jobb oldalon pedig a piros háromszög kiágazását, jobbra letértünk a betonútról (piros jelzésről). Nem volt egyszerű, de rátaláltunk a jelzés nélküli Spartacus ösvényre. A legjobb választás az lett volna, ha rátérünk a piros háromszögre, majd kb. 100 méter után balra ott a Spartacus ösvény. Túránk célja alapvetően az volt, hogy ezen a szép útvonalon végig menjünk. Nem is csalódtunk, a többség egyöntetűen állította, hogy az eddigi legszebb túraútvonalat teljesítettük. Az ösvény kilométereken keresztül kanyargott velünk a Visegrádi-, és Pilis-hegység hangulatos, szép részein. A hegyoldalakról csodálatos kilátás nyílt a környező erdőkre, hegyvonulatokra, egy helyről pedig a Dunára is. Végül a Lepence-völgyben elértük a zöld sávot, amelynek a baloldali ága Pilisszentlászlóra vezetett bennünket. Onnan (rövid Gesztenyés vendéglői kitérő után) busszal Szentendréig jutottunk, majd HÉV-vel tovább Budapestre.

A túra során többször is megálltunk pihenni, frissíteni magunkat. Kiemelt pihenőhely a Jenő-kunyhónál volt. A csapatban több névnapos, születésnapos volt, akiket köszöntöttünk, és koccintottunk az egészségükre.

A jelzések (kezdetben a piros-, a végén pedig a zöld sáv) jól láthatóak és követhetőek voltak. A jelzés nélküli Spartacus ösvényen is (ha már megtaláltuk a kiindulási pontot) jól el lehetett igazodni, gyakorlatilag végig vezetett bennünket az útvonalon. Az induláson kívül még a Jenő-kunyhónál kellett figyelni, hogy a több lehetőség közül, jól válasszunk utat a folytatáshoz.

Az időjárás egész nap kitűnő volt, időnként ugyan befelhősödött, de ezzel minden rosszat elmondtam.

Az útviszonyok nagyon jók, szinte ideálisak voltak. Megjegyzem, hogy esős, csúszós időben ezt az útvonalat nem szabad választani. Az ösvény egyes részei nagyon keskenyek, és meredek hegyoldalban vezetnek, csak száraz időben biztonságosak.

A szép időnek köszönhetően, a Telgárthy-rét környékén több túrázóval, piknikezővel találkoztunk.

Budapest, 2008. április 12.