2008. április 19.

Piliscsaba - 2008. április 19.

2008. április 19-én a Budai-hegységbe, Piliscsaba környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Piliscsaba – Kőris-völgy – Bükkös-árok – Hosszú-árok – Pilisszentiván
Túravezető: Kecskeméti László

A Volán Árpád-hídi autóbusz állomásán volt a találkozó, onnan mentünk busszal Piliscsabáig, ahol kezdődött a gyalogtúra.
A kék sáv déli ágán indultunk el, hosszan haladtunk a településen belül, házak között, iparterület mellett, amíg elértük az erdőt. Utunk ezt követően, a Csaba-hegy aljában, a Kőris-völgyben vezetett, majd a Bükkös-árok végén rátértünk a kék keresztre. Kb. 800 méter után elértük a piros sávot, amelyet a Hosszú-árkon át a sárga sávig követtünk. Ez utóbbi jelzés baloldali ága Pilisszentivánra vezetett bennünket. Onnan (rövid „Sörpatikai” kitérő után) Volán busszal jutottunk vissza Budapestre.

A túra során többször tartottunk rövid pihenőt, ahol ettünk-ittunk, frissítettük magunkat a további túraszakaszok leküzdéséhez.

A jelzések többségében jól láthatóak és követhetőek voltak. Egy elágazásnál (kerítésnél) a kék sávot nem találtuk, csak térkép alapján tudtuk meghatározni az irányt (később kiderült, hogy jól navigáltuk magunkat).

Az időjárás tréfát űzött velünk, nagyon változatos volt. Az esőt ugyan megúsztuk, de többször elkezdett szemetelni, és ilyenkor az esőkabátokat is elő kellett venni.

Az útviszonyok jók voltak, annyi eső nem esett, hogy az utak állapotát negatívan befolyásolja. A táv jelentősebb szintkülönbség nélküli, könnyen teljesíthető volt.

A túra során két túracsapattal, és magányos kirándulókkal is találkoztunk.

Budapest, 2008. április 19.