2008. június 15.

Balatonarács - 2008. június 13-15

2008. június 13-ától - 15-éig a Röck Vasas Természetjáró Baráti Kör szervezésében egy hosszú hétvégét töltöttünk el a Budapest XI. kerületi Önkormányzat érdekeltségébe tartozó Balatonarácsi üdülőben.
A kirándulás vezetője: Nagy Imre

A Déli pályaudvaron volt a találkozó. Vonattal mentünk a Balatonarácsi vasútállomásig, onnan pedig gyalog jutottunk el az üdülőbe.
Tekintettel arra, hogy szépen sütött a nap, a szállás elfoglalása után rögtön a vízpart felé vettük az irányt. A víz jó volt, és még a levegő hőmérséklete is megfelelt, de azért nem volt igazi strandidő.
Estére (péntek 13-ára) közös vacsorát terveztünk a szabadba. Az üdülő udvarán lévő pingpongasztalokon terítettünk volna meg. Azonban az idő annyira elromlott (hideg volt, és nagyon fújt a szél), hogy csak zárt helyen lehetett a partit megrendezni. Mivel egyik szobában sem fértünk el, a folyosóra pakoltunk ki, az viszont szűk volt, az asztalok mellett alig lehetett eljárni. Figyelemmel a körülményekre, ez a parti hamar véget ért, pedig kaja, pia rengeteg volt.
Késő este még elmentünk sétálni, de olyan hideg volt, hogy gyorsan visszatértünk az üdülőbe, és lefeküdtünk.

Másnap (14-én) egésznapos túrát szerveztünk a Badacsonyi hegyekbe, amelyen 6-an vettünk részt. (A csoport többi tagja is részt vett különböző, rövidebb kiránduláson.) Vonattal mentünk Badacsonylábdihegyig, ahol a túra indult. Kb. 8 km-es távot teljesítettünk. A sárga sávon indultunk el, majd jelzetlen útra tértünk rá, hogy gyorsabban elérjük a Bujdosók lépcsőjét. Ez viszont egy elhanyagolt út volt, amely átjárhatatlan dzsungelbe vezetett. Ezt nem vállaltuk, inkább visszamentünk a sárga jelzésig, és azon folytattuk tovább a túrát. A jelzetlen úttal sok időt elvesztettünk, így a lépcsőket, és a Ranolder keresztet kihagytuk. Az irányt a piros sávon, piros körön, végül pedig a sárga sávon Badacsonytomaj felé vettük, ahova a késő délutáni órákban szerencsésen meg is érkeztünk, majd vonattal tértünk vissza Arácsra.
Hosszabb pihenőt egy helyen, a Rózsa-kőnél lévő asztaloknál tartottunk, ahol ettünk, ittunk, frissítettük magunkat.

A jelzések alapvetően megvoltak, de kereszteződésekben gyakran kellett keresni.
Az útviszonyok – a jelzetlen út viszontagságait nem számítva – jók voltak. A túra útvonala a Badacsony oldalában, nagyon szép környezetben vezetett. Úgy éreztük, hogy, szinte kőhajításnyira van tőlünk a Balaton.
Az időjárás túrázásra kiválóan megfelelt.

Az üdülőbe történt visszaérkezéskor egy kicsit fáradtak voltunk, de rövid pihenő (vacsora) után többen összejöttünk az egyik szobába, és még nótázni is volt kedvünk.

A harmadik napra (15-dike, vasárnap) az idő egy kicsit javult, de strandról szó sem lehetett. Így csak a Tagore sétány környékét látogattuk meg. Majd pakolás, és a délutáni órákban visszaindultunk Budapestre, ahova késő este szerencsésen meg is érkeztünk.

A kiránduláson készült képek, a honlapról elérhető albumokban, képtárakban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2008. június 15.