2010. július 22.

Pécsi kirándulás - 2010. július 22.

2010. július 22-én – a Röck Vasas Természetjárók szervezésében – Pécsen, városnéző kiránduláson vettem részt.

A kirándulás útvonala: Budapest – Pécs – Budapest
A kirándulás vezetője: Nagy Imre

Keleti pályaudvaron volt a találkozó, onnan vonattal utaztunk Pécsre. Első programunk a Pécsi Sörgyár meglátogatása volt. A 11 fős csoport tagjai közül 10 felnőtt részére helyi vezető mutatta be az üzemben folyó munkát, a sörgyártás folyamatának főbb állomásait.
A kiránduláson velünk volt egy 7-8 év közötti kislány is, de ő nem vehetett részt az üzemlátogatáson, mert az „veszélyes” terület. Amíg mi ismerkedtünk a sörkészítés fortélyaival, ő a fogadó helyiségben rajzolgatott.
A gyárlátogatás belépő díja 890,-Ft volt, ami a vezetésen kívül tartalmazott egy feliratos söröspoharat, és egy pohár sört a gyár termékei közül.
A látogatás befejezése után megkaptuk a poharat és egy közeli – a gyárral kapcsolatban lévő – vendéglőben a sört is, amely igen kiváló minőségű volt. Tekintettel arra, hogy a vendéglő megtetszett nekünk, ott mindjárt meg is ebédeltünk.

Ebéd után, helyi busszal a belvárosba mentünk, majd egy – a Székesegyháztól induló, és oda visszaérkező, kb. 40 perc menetidejű – városnéző busszal megismerkedtünk Pécs főbb nevezetességeivel. Ezt követően – egy rövid vendéglői kikapcsolódás beiktatásával – gyalog indultunk el a vasútállomás felé, azaz folytattuk a városnézést.
A városnézés a műemlékek, érdekes épületek-építmények külső megtekintésében merült ki. Arra nem volt időnk, hogy múzeumot, templomot stb. belülről is megtekintsünk. Pécs jelentős múltra visszatekintő, nagyváros. A látnivalók tartalmasabb megismeréséhez egy nap kevés.

Az időjárásra annyi panaszunk lehetett, hogy nagyon meleg volt. Rengeteg folyadékot fogyasztottunk. A vonaton viszont (InterCity) oda-vissza jól működött a klímaberendezés.

A késő esti órákban érkeztünk vissza Budapestre.

A kiránduláson készült képek, a honlapról elérhető albumokban, képtárakban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2010. július 22.