2010. július 10.

Túra a Spartacus ösvényen - 2010. július 10.

2010. július 10-ére a setafika.hu internetes portálon kerestem túralehetőséget. Az Országjárók Köre szervezésében találtam egy nekem tetszőt, amely a Pilis-, Visegrádi-hegységben a Spartacus ösvényt vette célba.

Újpest-városkapunál volt a találkozó, onnan Volán busszal mentünk Visegrádra, a Nagymarosi révig. Először voltam ezzel a túracsapattal, így az induláskor mindenki ismeretlen volt számomra.

A túra teljesített útvonala: Visegrád – Disznó-zug – Spartacus ösvény – Lepence-völgy – Pilisszentlászló
Túravezető: Schweier László (Loyer)

A piros sávon indultunk el, majd a piros háromszögön haladtunk a Spartacus ösvény alsó szakaszának kezdetéig. Közben Visegrádon, a templom környékén, megcsodáltuk a Palotajátékokra gyülekező kosztümös résztvevőket.

Az ösvény vadregényes alsó szakaszán zavartalanul tudtunk haladni. A Jenő-kunyhónál pihenőt tartottunk, ettünk-ittunk, frissítettük magunkat, és erőt gyűjtöttünk a túra további szakaszainak leküzdéséhez, amelyre a későbbiekben szükségünk is volt. Az ösvény felső szakaszán, a Szarvas-lyuk dél-keleti részén ért kellemetlen meglepetés bennünket. Itt meredek hegyoldalban vezet az út, és ez a hegyoldal megcsúszott, a természet kb. 10 méteres szakaszt kiharapott az útból. Az omlást (keletkezett szakadékot) csak felfelé, a meredek hegyoldal irányába lehetett megkerülni. Többen nadrágféken, vagy négykézláb csúszva-mászva, de túljutottunk ezen a szakaszon is. A csoport néhány tagja részére nagy segítség volt egy ott lévő kiránduló család kifeszített kötelének a biztonsága. Megpróbáltatások még ezután is voltak az úton, (pl. kidőlt fák meredek részen való kerülgetése), de végül mindannyian szerencsésen elértük a zöld sávot, amelynek baloldali ágán Pilisszentlászlóra jutottunk. Onnan – rövid Gesztenyés vendéglői kitérő után – Volán járattal Szentendrére utaztunk, majd HÉV-vel tovább Budapestre.

Egész nap kánikulai meleg volt, időnként tűző napon túráztunk, de ahol árnyékban haladtunk, ott is fülledt, párás volt a levegő. Sok folyadékot fogyasztottunk.

Az útviszonyok (már ahol voltak utak, és kidőlt fák sem akadályoztak bennünket a haladásban) nagyon jók, szinte ideálisak voltak. Megjegyzem, hogy esős, csúszós időben ezt az útvonalat nem szabad választani. Az ösvény egyes részei nagyon keskenyek, és meredek hegyoldalban vezetnek, csak száraz időben biztonságosak.

Budapest, 2010. július 10.