2010. július 17.

Zebegényi túra - 2010. július 17.

2010. július 17-én – az Országjárók Köre szervezésében, az előző héten megismert túracsapattal – a Börzsöny-hegységben, Zebegény környéki túrán vettem részt.

Nyugati pályaudvaron volt a találkozó, onnan vonattal jutottunk el Zebegényig, ahol a túránk kezdődött.

A túra teljesített útvonala: Zebegény – Vizes-árok – Törökmezői turistaház – Köves-mező – Csizmadia-völgy – Zebegény
Túravezető: Schweier László (Loyer)

Egy Zebegényi rétes bolt meglátogatását követően, folyamatosan haladtunk a Törökmezői turistaházig, ahol hosszabb pihenőt tartottunk. A pihenő alatt néhányan megnéztük a közelben lévő Fehér-forrás csoportot, ahol többen friss forrásvízzel töltötték fel palackjaikat. A négy forrás közül háromból bőven folyt a kristálytiszta víz.
A turistaházból továbbindulva, eljutottunk Köves-mezőig, ahonnan szép kilátás nyílt a szemközti hegyoldalra, a Visegrádi Fellegvárra. Itt néhányan kiváltak a csoportból, a közelben lévő Nagymaros irányába rövidítették le a túrát. A többség a kék kereszten haladt tovább, Zebegény felé. A település szélén megtekintettük a Kálvária dombot, ahol a stáció, és kápolna mellett több történelmi emlékmű is található. Tovább indulva, kiépített szerpentinen jutottunk el a Zebegényi vasútállomásra, ahonnan reggel indultunk. Túránk itt fejeződött be.

A vonat indulásáig volt egy kis időnk, amelyet egy közeli, kellemes klímájú vendéglőben töltöttünk el. A késő délutáni órákban érkeztünk vissza a Nyugati pályaudvarra.

Egész nap kánikulai meleg volt. Ha a fák árnyékában haladtunk, a szúnyogok támadtak bennünket, ha pedig a nap sütötte a fejünket, az elolvadás határára kerültünk. De túléltünk minden nehézséget.

Budapest, 2010. július 17.