2010. szeptember 18.

Szarvasi Arborétum - 2010. szeptember 18.

2010. szeptember 18-án – a Borostyánfa túracsapattal - szarvasi kiránduláson vettem részt, az arborétumot látogattuk meg.

A kirándulás útvonala: Budapest - Szarvas - Budapest
A kirándulás szervezője/vezetője: Sipos Gyula

Keleti pályaudvaron volt a találkozó, onnan mentünk vonattal - mezőtúri átszállással - Szarvasra. Mezőtúrig a meglehetősen lepusztult állapotú „Traianus” InterCityvel utaztunk, amelynek színvonala nagy csalódás volt számomra.

A szarvasi vasútállomásról egy rövid, kb. 1 kilométeres sétával a városi autóbusz-pályaudvart kerestük meg, ahonnan helyi busszal jutottunk el az Arborétumig.

Részben kikövezett sétautakon, részben pedig földúton bejártuk az Arborétum területét. Megnéztük a sok fakülönlegességet, elmentünk a „kilátó”-hoz, ahol pihentünk pár percet. Fotóztuk a történelmi Magyarország mértani középpontját jelképező, szélmalom formájú emlékművet, amely az Arborétummal szemben, a Holt-Körös túlsó partján, egy dombon található, mellette az országzászló. Az emlékmű, és közvetlen területe országos védettségű történelmi emlékhely.

A program befejeztével az Arborétum területén lévő vendéglőben, némi fogyasztás mellett, pihentünk egy keveset, majd indultunk a buszmegállóhoz, onnan a délelőtt megismert helyi járattal az autóbusz-pályaudvarig mentünk, majd jött a kb. 1 kilométeres séta a vasútállomásra.

Az időjárás nem kedvezett a szabadtéri (városnéző) programoknak. Nyirkos, párás idő volt. Esőben indultunk Budapestről, és a sétánk elején még az Arborétumban is esett. A végén viszont már a nap is kisütött.

A kedvezőtlen időjárásnak köszönhetően a többi (tervezett) program elmaradt. (A programok elmaradását az is befolyásolta, hogy néhány túratársunk nem számított ennyi gyaloglásra.)

A késő esti órákban szerencsésen visszaérkeztünk Budapestre.

A kiránduláson készült képek, a honlapról elérhető albumokban, képtárakban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2010. szeptember 18.