2010. szeptember 25.

Szüllő László emléktúra - 2010. szeptember 25.

2010. szeptember 25-én a Budai-hegységbe szervezett, Szüllő László emléktúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Farkasréti temető - Táboros-hegy - Széchenyi-hegy - Normafa - János-hegyi nyereg - Virágvölgy - Budakeszi
Túravezető: Nagy Imre

Találkozás a Farkasréti temető főbejáratánál volt. Először - a főbejárat közelében lévő ökumenikus helyen - gyertyát gyújtottunk az elhunyt természetjárók emlékére. Majd a 2005-ben elhunyt túratársunk, Szüllő László - mai túránk névadójának - urnafülkéjéhez mentünk, ahol a megemlékezés jeléül virágot helyeztünk el.
A kiírásban szereplő gyalogtúra ezt követően kezdődött.

A temetőben megjelentek egy része buszra szállt, és elment a Normafáig, onnan lesétáltak a János-hegyi nyeregig, ahol a túracsapat (hosszabb útvonalat teljesítő) másik részével volt tervezve a találkozó.
A hosszabb útvonalat választó csoport (köztük én is) már a temetőnél megkezdte a túrát. A Hóvirág utcán felballagtunk a zöld kereszt kezdetéig. E jelzést, majd később a zöld háromszöget, zöld sávot, és a kék körutat követve mi is eljutottunk a János-hegyi nyeregig, ahol már vártak bennünket a rövidebb túrát teljesítő csoport tagjai. Jelentősebb pihenőt tartottunk, ettünk, ittunk, továbbá megbeszéltük az október 09-ére tervezett Röck Vasas Természetjárók találkozójával kapcsolatos kérdéseket. A túrát folytatva, a piros sávon eljutottunk a Virágvölgyig, onnan pedig a piros kereszten Budakeszire, ahol a Keceli borozóban zártuk a túrát. A 22-es busszal tértünk vissza Budapestre.

Az időjárással szerencsénk volt. A meteorológia csapadékos időt jelzett szombatra, a felhők meg is jöttek, de az esőt megúsztuk. Kellemes, száraz, őszi időnk volt, a hegymenetekben, elsősorban a zöld kereszt kezdeti szakaszán, meg is izzadtunk.

A túra útjai végig szárazak, jól járhatóak voltak. A Táboros-hegy oldalában volt egy rövid, meredek szakasz, amelyet esős, sáros időben nehezen tudtunk volna teljesíteni.

A túra minden résztvevője egy lépésszámlálót kapott ajándékba az Újbuda Szabadidő Sportközponttól.

A megemlékezésen, és a túrán készült képek, a honlapról elérhető albumokban, képtárakban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2010. szeptember 25.