2010. október 2.

Két-bükkfa-nyereg - Pilisszentkereszt - 2010. október 02.

2010. október 02-án a Pilis-hegységbe szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Két-bükkfa-nyereg - Hunfalvy út - Pilis nyugati oldala - Grófi út - Pilisszentkereszt

Batthyány téren volt a találkozó, onnan HÉV-el (Békásmegyertől HÉV-pótló busszal) mentünk Pomázig, majd tovább Volán járattal Két-bükkfa-nyeregig, a túra kezdő helyszínére.
Zöld kereszten indultunk el, végig a Hunfalvy úton, majd rátértünk a zöld sávra. E jelzést követtük a túránk nagy részén, a Pilis nyugati oldalán, a Grófi úton, egészen a Magas-hegyig. Ott pedig a piros sávot választottuk, amely elvezetett bennünket Pilisszentkeresztre, ahol a túránk véget ért.
A reggel megismert (Volán, HÉV-pótló, majd HÉV) járatokkal tértünk vissza Budapestre.

Ezt a túrakiírást a Sétafika túraportálra is feltettük. Ennek tudható be, hogy több új túrázót is köszönthettünk a csapatban.

A túra útvonala nagyon szép környezetben vezetett. A Pilis oldalában a környező települések, és hegyek irányába csodás panoráma tárult elénk, azonban nagyon párás volt a levegő, így ebből nem sokat élveztünk. Ez a készített fényképek élességén is meglátszik.

Három alkalommal tartottunk pihenőt, amit kalóriapótlásra, és erőgyűjtésre használtunk föl.

A jelzések a túra teljes vonalán jól láthatóak és követhetőek voltak. A Simon halála környékén volt egy kis zavar a zöld sáv folytatásában, de sikeresen megoldottuk a félreértést.

Az időjárás túrázásra megfelelő volt, a párás, ködös idő ugyan kitartott egész nap, de az esőt megúsztuk. Az utak szárazak, jól járhatóak voltak. A Grófi út egy része nagyon köves volt, melyen emiatt nehezen tudtunk haladni, de bokaerősítésre kiválóan megfelelt. Az évszakhoz képest hűvös volt, még hegymenetben sem tudtunk kimelegedni, a pihenők alatt pedig, mikor nem mozogtunk, bizony még fáztunk is.

Budapest, 2010. október 02.