2010. október 9.

Budakeszi - Vadaspark - 2010. október 09.

2010. október 09-én a Budai-hegységbe szervezett túrán, egyben a Röck Vasas Természetjárók jubileumi találkozóján vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Korányi Szanatórium - Csacsi-rét - Szilfa-tisztás - Budakeszi Vadaspark - Szilfa-tisztás - Csacsi-rét - Korányi Szanatórium - Szépjuhászné - Kis-Hárshegyi-kilátó - Hűvösvölgy
A program szervezője: Nagy Imre, túravezető: Kecskeméti László

Reggeli találkozónk helyszínétől (Moszkva térről) a 22-es busszal jutottunk el a Korányi Szanatóriumig, ahol a gyalogtúránk kezdődött. A sárga kereszten indultunk el, és e jelzést követtük a Budakeszi Vadasparkig. Itt került megrendezésre a Röck Vasas Természetjárók 60 éves, jubileumi találkozója. A csapat egy része, akik a rendezvény előkészítésén dolgoztak, már korán reggel kiérkezett, és kiválasztottak egy olyan, viszonylag zárt helyet, ami megfelelt a több mint 50 fős rendezvény megtartására (van tűzrakóhely a bográcsozáshoz, és az elkészített gulyást el is lehet fogyasztani).

A rendezvény zártkörű volt, csak meghívottak vehettek részt, elsősorban azok, akik az elmúlt 60 évben valamilyen kapcsolatba kerültek a Szakosztállyal.
A szakosztályvezető - Nagy Imre - rövid megnyitójával kezdődött az ünnepség, majd a XI. kerületi Természetbarát Szakbizottság vezetője, Hattyárné Hidas Zsuzsa köszöntötte a szakosztályt, és méltatta az eltelt időszakban végzett munkát. A szakosztály vezetőjét, Nagy Imrét pedig mi, a túracsapat tagjai köszöntöttük a jubileum alkalmából, szerény emléktárggyal. Ezt követően kötetlen beszélgetéssel, a régen látott ismerősök nosztalgiázásával folytatódott a rendezvény. Közben elfogyasztottuk a gulyást, amely a nagy létszám miatt két bográcsban készült, megittuk a meginni valót, majd szedelőzködni kezdett a társaság. A csoport egy része hazafelé vette az irányt, egy másik része pedig (köztük én is) további túrára indult, azaz megkezdtük a program második szakaszát.

A reggel megismert útvonalon (sárga kereszten) visszamentünk a Korányi Szanatóriumig, majd tovább e jelzésen, és mikor az elkanyarodott, a piros kereszt vezetett bennünket a Szépjuhásznéig. Ott a Hárs-hegy dél-nyugati oldalán haladó zöld körúton, és a sárga sávon haladva jutottunk el Hűvösvölgybe, túránk végállomására. Közben, egy rövid kitérővel megnéztük a Kis-Hárshegyi-kilátót, amelyre fel is mentünk, és gyönyörködtünk a szép kilátásban.
A 61-es villamossal tértünk vissza a városba.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak, és követhetőek voltak.

A túra során (a Vadasparkon kívül) a Kis-Hárshegyi-kilátónál tartottunk pihenőt, ahol erőt gyűjtöttünk a további túraszakasz leküzdéséhez, és elfogyasztottunk egy üveg bort is.

Az időjárás kiváló volt, a hűvös reggelt követően - ahogy kisütött a nap - kellemesen meleg, szép, felhőmentes, őszi időben volt részünk. Az útviszonyok, hála a napok óta tartó száraz időnek, ideálisak voltak.

A szép, napos idő sok embert kicsábított a szabadba. A Szilfa-tisztás, és a Vadaspark is tele volt piknikező családokkal, baráti társaságokkal. Továbbá a Kis-Hárshegyi kilátónál is nagy volt a forgalom. A Vadasparkban az állatok világnapját is ma tartották (amelynek egyébként október 04-én van a napja), és ez igen sok gyerekes családot odacsábított.

Budapest, 2010. október 09.