2010. október 24.

Nagykovácsi-Nagykovácsi - 2010. október 24.

2010. október 24-én a Budai-hegységbe, Nagykovácsi környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Nagykovácsi - Fehér út - Széna-hegy - Cseresznyés-völgy -
Anna-vadászház - Nagykovácsi

Találkozás a Moszkva téri Metró kijáratnál volt, ahol rajtunk kívül - különböző célállomással - több turistacsoport is gyülekezett. Onnan a 61-es villamossal, majd a 63-as busszal jutottunk el Nagykovácsira, a túra kezdő helyszínére.
A településen belül a sárga sávon indultunk el, az erdőbe érve a Fehér úton (a sárga sávon) haladtunk, majd a Széna-hegy magasságában balra, egy jelzetlen útra tértünk rá. Nagyjából nyugati irányba (Telki felé) tartottunk, amikor, kb. 1,5 kilométer megtétele után, az Ilona-lakot keresve, jobbra lekanyarodtunk egy ugyancsak jelzetlen útra. Azonban, ahogy az előző években már két alkalommal nem találtuk meg, úgy most sem, fel is adtuk a keresést, de jövőre újra jövünk. Egy - a fenyőfáktól tarvágással megtisztított gerincen - pihenőt tartottunk, megebédeltünk. Majd a túrakiírás szerinti második helyszínünk (Anna-vadászház) felé indultunk el. Ezt a helyet sikeresen megtaláltuk, ott ismét pihenőt tartottunk, majd visszaindultunk Nagykovácsi felé, ahonnan a reggel megismert járatokkal jutottunk vissza a Moszkva térre.

A megtett távolság kb. 10-11 kilométer volt, említésre érdemes szintkülönbség nélkül. Az erősséget tekintve könnyű túra volt.

Az időjárás túrázásra kiválóan megfelelt, ugyan szinte egész nap felhős volt, de az esőt megúsztuk. Az útviszonyok mindenhol jók voltak.

A jelzések (mert néha jelzett úton is haladtunk) jól láthatóak és követhetőek voltak. De a jelzetlen utakon, amikor csak a térkép vezetett volna bennünket, gondjaink voltak, az Ilona-lakot most sem tudtuk megtalálni.

A túra útvonala nagyon csendes volt, kirándulóval, túrázóval alig találkoztunk, két lovassal viszont igen.

A túrán készült képek, a honlapról elérhető albumokban, képtárakban megtekinthetőek, és le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2010. október 24.