2010. október 23.

Dobogókő - Pilisszentkereszt - 2010. októben 23.

2010. október 23-án a Pilis-hegységbe, Dobogókő környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Dobogókő - Hosszú-hegy - Peres-hegy - Kopasz-hegy - Szent-kút - Pilisszentkereszt
Túravezető: Nagy Imre

Találkozás a Batthyány téren volt, onnan hévvel mentünk Pomázig, majd tovább Volán busszal Dobogókőig, ahol a gyalogtúra kezdődött.
A kezdetben együtt futó piros/sárga sávon indultunk el, amely jelzések a Peres-hegyig vezettek bennünket. Itt a csoport ketté vált, hárman könnyített útvonalon, az ott elkanyarodó piroson leballagtak Pilisszentkeresztre, a csapat többi tagja (velem együtt) hosszabb útvonalon, a sárga sáv, sárga kereszt jelzéseken - a Kopasz-hegy és a Szent-kút érintésével - jutott el Pilisszentkeresztre, ahol a túra befejeződött.
A pomázi busz nem sokkal érkezésünk előtt ment el, így kb. 40 percünk volt a Felső kocsmára, ahol a rövidebb utat választók már vártak bennünket. Végül a reggel megismert módon, busszal és hévvel szerencsésen visszaérkeztünk Budapestre.

A túrát Dobogókőn pihenővel kezdtük, gondolván, hogy a hozott ételt-italt ne kelljen tovább cipelni. Ezen kívül még, a hosszabb utat választó csoport tagjai, a Kopasz-hegynél tartottunk rövid pihenőt, ahol elfogyasztottuk, ami Dobogókőn megmaradt.

Az időjárás túrázásra kiválóan megfelelt. Szép, túlnyomóan napsütéses időt fogtunk ki. Az útviszonyok mindenhol jók voltak. A Kopasz-hegy és a Szent-kút között, kb. 1 kilométeres távon, szurdok-szerű útvonalon haladtunk, amely nagyon köves volt, de szerencsésen túljutottunk azon is.

A jelzések (végig turistajelzések vezettek bennünket) a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak.

A 700 méter magasan lévő Dobogókőről gyakorlatilag végig lefelé vezetett az útvonal. Csak a Peres-hegy után volt egy rövid emelkedő. Véleményem szerint könnyen teljesíthető, egyszerű túra volt, a köves útszakaszon vigyázni kellett.

Dobogókőn és a Szent-kútnál volt nagyobb forgalom, egyébként csendes útvonalon haladtunk.

A túrán készült képek, a honlapról elérhető albumokban, képtárakban megtekinthetőek, és le is lehet tölteni azokat.
Budapest, 2010. október 23.