2010. október 30.

Normafa-Budaörs - 2010. október 30.

2010. október 30-án a Budai hegységbe, Budakeszi és Budaörs környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Normafa - Makkosmária - Farkas-hegyi (volt) repülőtér - Sorrento - Budaörs

A Moszkva téri Metró kijáratnál volt a találkozó, ahol rajtunk kívül - különböző célállomással - több turistacsoport is gyülekezett. Onnan a 90-es busszal jutottunk el a Normafához, ahol kezdődött a gyalogtúra.
A zöld kereszten leballagtunk a makkosmáriai kegyhelyig, ahol tűzrakás, szalonnasütés következett. A pihenő végén - a közelgő halottak napja alkalmából - gyertyát gyújtottunk az elhunyt természetjárók emlékére, majd folytattuk a túrát a kiírás szerint. Megkerestük a sárga jelzést (a zöld kereszten kb. 300 métert visszamentünk), és annak nyugati ágán haladtunk tovább. Közben a jelzésünkhöz, jobbról becsatlakozott a piros sáv, a sárga pedig jobbra lekanyarodott. Mi a piroson maradtunk tovább, és kb. 300 méter megtétele után elértünk egy jelzetlen aszfalt utat, ezt követően ennek jobboldali ágán haladtunk a Farkas-hegyi (volt) repülőtér épületéig. Ott jobbra fordultunk egy jelzetlen erdei útra, majd amint a volt hangár épületét balra elhagytuk, megláttuk a Sorrentót jelző kis táblát. Végig haladtunk a zegzugos, jelzetlen, kevésbé kitaposott, kevesek által járt ösvényen, és máris az ismert szikláknál találtuk magunkat. Ott pár percre megálltunk, tartottunk egy rövid pihenőt, majd tovább követtük a sárga sávot. Amint elértük a sárga keresztet, arra tértünk rá, és e jelzés levezetett bennünket Budaörsre, ahol a túra végállomása volt. A 240-es busszal tértünk vissza Budapestre.

A túra során két alkalommal tartottunk pihenőt. Mindkét helyen ettünk, ittunk, és erőt gyűjtöttünk a további túraszakaszokra.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak, és követhetőek voltak. A jelzetlen utaknál is - ahol csak a térképre voltunk hagyatkozva - jól el tudtunk igazodni.

A megtett távolság kb. 7-8 kilométer volt, említésre érdemes szintkülönbség nélkül. Az erősségét tekintve könnyű túra volt.

Az időjárás kedvezett nekünk, egész nap gyönyörű, napsütéses időnk volt, és az útviszonyok is jók voltak.

Makkosmárián volt egy kis forgalom, ettől eltekintve a túra útvonalán kirándulóval, túrázóval nem találkoztunk.

A túrán készült képek, a honlapról elérhető albumokban, képtárakban megtekinthetőek, és le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2010. október 30.