2011. január 15.

Csergezán kilátó - 2011. január 15.

2011. január 15-én a Budai-hegységbe, Nagy-Kopasz környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Hidegvölgyi Erdészlak - Tarnai-pihenő - Nagy-Kopasz (Csergezán kilátó) - Cseresznyés-erdő - Széltörés-erdő - Nagykovácsi

A Volán Széna téri autóbusz-állomásán volt a találkozó, onnan mentünk busszal a Hidegvölgyi (volt Erzsébet) Erdészlakig, ahol kezdődött a gyalogtúra, melynek első szakaszán a zöld háromszöget követtük. A Nagy-Kopaszon található Csergezán kilátóig felfelé vezetett utunk, végig enyhe emelkedőn haladtunk, közben a Tarnai-pihenőnél megálltunk, és gyönyörködtünk a csodás panorámában. Felérve a kilátóhoz, a Nagy-Kopasz (sőt a Budai-hegység) legmagasabb pontjára, letáboroztunk, ettünk-ittunk, pihentünk egy kicsit. Sipos Gyula rövid ismertetőt tartott a környék nevezetességeiről.
Néhányan a kilátóra is felmásztunk, és onnan tekintettünk szét. A kilátó szerkezete vörös fenyőből készült, lécborítású, mely ugyan kissé zavarja a kilátást, de ezt ellensúlyozza az, hogy - egyes vélemények szerint - megakadályozza a tériszonyt.
Ezt követően - friss erővel - megkezdtük túránk második, az elsőnél lényegesen könnyebb szakaszát. Nagykovácsi felé vettük az irányt, továbbra is a zöld háromszög mentén. Tekintettel arra, hogy az eddigi úton (az indulástól a kilátóig) csak felfelé haladtunk, most már völgymenet következett. A Cseresznyés-erdőn, Széltörés-erdőn keresztül elértük a zöld sávot, amely elvezetett bennünket Nagykovácsiba. A 63-as busszal visszaindultunk Budapestre.

Egy túracsapattal már a reggeli buszon is együtt utaztunk, és kis követési távolsággal, szinte végig együtt haladtunk. Ezen kívül csendes volt az erdő, túrázóval alig találkoztunk.

A jelzések végig jól láthatóak voltak, az utat ismertük, így a tájékozódással nem volt gondunk.

Az időjárás túrázásra kiválóan megfelelt, kellemes januári tavasz volt. A hegymenetben meg is izzadtunk. A levegő kissé ködös-párás volt, emiatt a kilátóból sem tudtuk élvezni a panorámát.
Az útviszonyok az évszakhoz képest jók voltak. A hó már a Nagy-Kopaszon is elolvadt, csak a hegy északi lábánál találtunk néhány foltot. Sár viszont bőven volt.

A túrán készült képek a honlapról elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. január 15.