2011. január 22.

Csillebérc-Lipótmező - 2011. január 22.

2011. január 22-én a Budai-hegységbe, Csacsi-rét környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Csillebérc - Magas-kő - Csacsi-rét - Virág-völgy - Szépjuhászné - Hárshegyi-körút - Lipótmező
Túravezető: Nagy Imre
Létszám: 27 fő

Moszkva téren volt a találkozó, onnan indultunk a 90-es busszal Csillebércre, ahol kezdődött a gyalogtúra. Kezdetben a sárga keresztet követtük, majd a sárga sáv jobb oldali ágán, és a Mária úton eljutottunk Csacsi-rétre, ahol pihenőt tartottunk. Tovább indulva, a sárga sáv kelet felé tartó ágán haladtunk a Virág-völgyi elágazásig, közben becsatlakozott hozzánk a piros sáv is. Az elágazásnál heten az onnan kiágazó piros kereszten Budakeszi (Keceli borozó) felé vették az irányt. Húszan tovább haladtunk a sárga sávon Szépjuhászné irányába. Mikor a piros sáv elkanyarodott a János-hegy felé, öten ezt a jelentős emelkedővel nehezített utat választották. A Szépjuhásznéhoz tizenöten érkeztünk, ott tízen befejezték a túrát, a 22-es busszal megkezdték a hazautat. A végsőkig kitartó 5 hős (köztük én is), a Hárs-hegyi (zöld) körúton tovább folytattuk a túrát. A Kis-Hárs-hegyet elhagyva, jobbra a zöld keresztre tértünk rá, amelyen a Lipótmezei útig haladtunk, ott leballagtunk a Hűvösvölgyi út sarkán lévő 29-es busz megállójához, és mi is megkezdtük a hazafelé utat.

A túra alatt egy helyen, a Csacsi-réten tartottunk jelentősebb pihenőt, ekkor jót ettünk-ittunk, kiosztásra került a következő túra írásos anyaga, és befizettük a 2011-dik évi tagdíjat.

Végig jelzett úton haladtunk, a jelzések jól láthatóak, és követhetőek voltak.

A megtett távolság, a végig kitartóknak kb. 11 kilométer volt, több, kisebb-nagyobb emelkedővel nehezítve. Könnyű túra volt.

Az útviszonyok jók voltak, kezdetben fagyott úton haladtunk, majd amikor kezdett olvadni, az utak nyálkássá váltak, de könnyen leküzdöttük ezt a kis nehézséget.

A túra teljes útvonalán lehetett kirándulóval, túrázóval találkozni.

A túrán készült képek, a honlapról elérhető albumokban, képtárakban megtekinthetőek, és le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. január 22.