2011. január 8.

Normafa-Hűvösvölgy - 2011. január 08.

2011. január 08-án a Budai-hegységbe, a János-hegy környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Normafa - János-hegyi nyereg - Szépjuhászné - Hűvösvölgy

A Moszkva téri Metró kijáratnál volt a találkozó, ahol rajtunk kívül - különböző célállomással - több túracsapat is gyülekezett. A 90-es busszal jutottunk el túránk kezdő helyszínére, a Normafához.

Kék körúton indultunk el a János-hegy irányába, célunk a Libegő végállomása volt. A távolság rövid, az út könnyen járható volt, így azt gyorsan meg is tettük. Az erdei padoknál, asztaloknál egy kis pihenőt tartottunk, a túra további részének teljesítéséhez erősítőt-frissítőt vettünk magunkhoz.
Tekintettel arra, hogy az Erzsébet-kilátón már többször jártunk, most oda nem mentünk fel. A János-hegyet balról megkerülve elértük a piros sávot, amely jelzést a Szépjuhásznéig követtünk. Onnan a Hárs-hegy déli oldalán, a zöld körúton haladtunk tovább, majd a Kis-Hárs-hegy oldalában becsatlakoztunk a Kaán Károly kilátótól lejövő sáraga sávba, és e jelzés Hűvösvölgyig vezetett bennünket. Onnan a többség a 61-es villamossal tért vissza a Moszkva térre, én a 29-es busszal a Szent Lélek teret vettem célba.

A túra kiírása az Interneten is megjelent, ennek tudható be, hogy négy új túratársat is köszönthettünk a csapatban. A Moszkva térről 19-en indultunk el, Hűvösvölgybe 10-en érkeztünk meg. A hiányzó 9 fő, útközben, különböző okok (nem sérülés) miatt maradt el csapattól.

A túra alatt egy helyen tartottunk egy rövid étkezési szünetet. Az út hossza (kb. 6 km.) nem indokolta több pihenő tartását.

A megszokotthoz képest rövid volt a megtett út, jelentősebb emelkedő nélkül. Ez alapján könnyű túra volt, azonban az út nagy részében olvadó, kásás havat tapostunk, ami nagyon megnehezítette a járást. Tekintettel arra, hogy végig (néha jelentős) völgymenetben haladtunk, az elcsúszásra is vigyázni kellett.

A jelzések végig jól láthatóak voltak, emellett már sokszor megtett úton haladtunk, így a térképet elő sem vettük, rutinból is tudtunk tájékozódni.

A túra teljes útvonalán nagy volt a forgalom. Nagyobb létszámú túracsapatok mellett, több kisebb csoporttal, és családokkal is találkoztunk.

A túrán készült képek, a honlapról elérhető albumokban, képtárakban megtekinthetőek, és le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. január 08.