2011. május 7.

Kékestető-Markaz - 2011. május 07.

2011. május 07-én a Mátrába, Markaz környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Kékestető - Erzsébet-szikla - Markazi-kapu - Mária-képesfa - Markazi várrom - Markaz

A Stadionoknál lévő Volán pályaudvaron volt a találkozó, onnan busszal mentünk - gyöngyösi átszállással - Kékestetőig, a túra kezdő helyszínére.
A túrát a kék sávon kezdtük, és e jelzés elvezetett bennünket a Markazi kapuig. Onnan a zöld sávon haladtunk Mária-képesfáig, majd tovább a zöld romjelzésen - a Markazi várrom érintésével - a zöld körútig, amelyen tovább haladva Markazra jutottunk. Onnan pedig busszal - szintén gyöngyösi átszállással - Budapestre.

A Markazi várrom olyan lepusztult állapotban van, hogy az erózió néhány éven belül teljesen eltüntetheti.

Két alkalommal tartottunk jelentősebb pihenőt, ahol ettünk-ittunk, erőt gyűjtöttünk a további túraszakaszok leküzdéséhez.

A jelzések a túra teljes vonalán jól láthatóak és követhetőek voltak. Markaz felé közeledve, mikor eltűnt a romjel, és bejött a zöld körút, én, mint elöl haladó, rossz irányba indultam el, ami kb. 1 kilométeres többlet utat jelentett volna, szerencsére a túravezető korrigált.

Az időjárás nagyon jó volt. Már reggel úgy indultunk, hogy hét ágra sütött a nap, melynek (különösen a déli órákra) ereje is lett.
Kékestetőről gyakorlatilag végig lefelé haladtunk, minimális emelkedőt kellett leküzdeni, viszont az út minősége, járhatósága nagyon rossz volt. Völgymenetben köveket kerülgetni, gyökereken bukdácsolni, meredek, köves hegyoldal keskeny ösvényén haladni nagyon fárasztó volt.
Erre az útra esős, sáros időben nem ajánlatos menni. A keskeny ösvények, a kövek, mind balesetveszélyesek, ha csúszós az út.

A Kékestetőn még nagy volt a forgalom, de a túraúton csak néhány elszánt túrázóval (kirándulóval) találkoztunk.

A túrán készült képek a honlapról elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. május 07.