2011. április 30.

Márianosztra - 2011. április 30.

2011. április 30-án a Börzsöny-hegységbe, Nagyirtás-puszta környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Nagyirtás-puszta - Bezina-rét - Olasz-kert - Márianosztra
Túravezető: Nagy Imre

A Nyugati pályaudvaron volt a találkozó, onnan vonattal jutottunk el Szobra, majd busszal tovább Nagybörzsönybe. Ott kisvasútra szálltunk, amellyel Nagyirtás-pusztára, a gyalogtúra kezdő helyszínére jutottunk. A piros kereszten indultunk el, és e jelzés Márianosztráig vezetett bennünket. Közben néhányan (akik hosszabb túrát vállaltak) kiváltak a csoportból, és nagyobb tempóra váltottak. Mi, a rövidebb utat vállalók, szépen leballagtunk Márianosztrára, ahol megnéztük a híres templomot belülről, a szintén híres börtönt pedig kívülről. Majd elballagtunk az erdei vasút végállomására, és a legközelebbi kisvonattal Szobra mentünk, onnan pedig a már reggel megismert nagyvonattal visszajutottunk Budapestre.

A jelzések ugyan mindvégig jól láthatóak és követhetőek voltak, de azért az elágazásoknál gondosabban is felfesthették volna azokat. Egyszer majdnem elkavartuk az irányt, kb. 200 métert kellett visszamenni.

Egész nap kellemes tavaszi idő volt, az útviszonyok, mindenhol kiválóak voltak. Az utunkat keresztező patakon is gond nélkül átkeltünk.

Többnyire síkon, vagy völgymenetben haladtunk, csak néhány kisebb dombot kellett leküzdenünk.

A túrán készült képek a honlapról elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. április 30.