2011. április 2.

Gödöllői-dombság - 2011. április 02.

2011. április 02-án a Gödöllői-dombságba szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Gödöllő Állami telepek - Király út - Juharos - Máriabesnyő
Túravezető: Nagy Imre

Találkozás a Keleti pályaudvaron volt, onnan vonattal mentünk Gödöllő Állami telepekig, ahol a gyalogtúra kezdődött.
A kék sávon indultunk el, és e jelzést követve eljutottunk a Gödöllőt – Valkóval összekötő országútig. Onnantól pedig a piros háromszög vezetett bennünket a Máriabesnyői Kegytemplomig, amely 2008-ban kis bazilika (basilica minor) rangot kapott. Közben elhaladtunk az Erdészeti Tudományos Intézet Arborétuma mellett, átmentünk a Nagy-fenyvesen, jártunk a Király úton is, a Juharosra is feljutottunk, és onnan le is jöttünk. Közben 7-en, mielőtt az Arborétumot elhagytuk volna, meggondolták magukat, nem jöttek tovább velünk, lerövidítették a túra tervezett útvonalát. Egy jelzetlen úton visszamentek arra a vasútállomásra, ahonnan indultunk, és vonattal mentek tovább Máriabesnyőre, ahol megvártak bennünket.
A túra vége felé, amint Juharosról lejöttünk és elértük a vasútvonalat, nehezen találtuk meg a templomhoz vezető jelzett utat. Végül csak megoldottuk a feladatot, és eljutottunk a Máriabesnyői Nagyboldogasszony Bazilikához. Körbenéztünk, megcsodáltuk a szépen rendben tartott zarándokhelyet. A templomba, időhiány miatt nem mentünk be. Legközelebb az időbeosztást jobban meg kell terveznünk.
A reggel megismert vonattal jöttünk vissza Budapestre.

A túra útvonalán kiépített pihenőhely nem volt, így az erdőben, csak úgy állva, illetve kidőlt fatörzsekre ülve vettünk magunkhoz némi energiapótlást.

Az útvonalon több, nem jelentős emelkedő is volt, és a végén, a juharos után egy meredek ösvényen kellett lejönnünk. Ezektől eltekintve, többnyire síkban haladtunk. A fent már említett országúthoz közelítve, kb. 3-400 méteres szakaszon, homokos talajon jártunk, amely nem volt könnyű.

Az időjárás nagyon jó volt, kellemes, tavaszi nap köszöntött ránk. Túrázásra kiválóan megfelelt. Többnyire túlöltözöttek voltunk, sorra szedtük le magunkról a felső ruhadarabokat.

A jelzéseket egy kicsit sűrűbben is felfesthették volna. Néha csak találomra mentünk tovább.

A kb. 11 kilométeres útvonalon kirándulóval, túrázóval nem találkoztunk, minden nagyon csendes volt. Az utakon, ösvényeken lehetett látni, hogy kevésbé járt területre kerültünk. Pedig az útvonal nagyon szép volt, csak ajánlani tudom mindenkinek.

Túra közben, sajnos negatív élményünk is volt. Még az arborétum mellett jártunk, amikor az út mellett egy, a városból kihordott, hatalmas szemétkupaccal találkoztunk, majd kb. az út harmadánál, a Király úton is ugyanezt láttuk. A legnagyobb csalódás pedig akkor ért bennünket, amikor a templomtól kb. 300 méterre is ugyanez a borzalmas látvány tárult elénk.

A túrán készült képek, a honlapról elérhető albumokban, képtárakban megtekinthetőek, és le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. április 02.