2011. május 28.

Lukacs-arok - 2011. május 28.

2011. május 28-án a Pilis-hegységbe, a Rám-szakadék környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Dobogókő - Jász-hegy - Lukács-árok - Ifjúsági tábor - Szentfa-kápolna - Dömös
Túravezető: Nagy Imre

Batthyány téren volt a találkozó, onnan HÉV-vel ment a csapat Pomázig (öten Békásmegyeren csatlakoztunk), majd tovább Volán busszal Dobogókőre, a túra kezdő helyszínére.

A sárga sávon indultunk el, és e jelzés egészen Dömösig vezetett bennünket. Az útvonal elején a Táltos közösség szép parkot alakított ki, és látszik, hogy folyamatosan gondozzák is. Közben kiépített kilátópontokról próbáltuk fotózni a tájat, de hiába, mert akkora köd volt, hogy a tájból semmit sem láttunk. Végül Dömösről Volán busszal megkezdtük a hazafelé utat.

A túrát Dobogókőn pihenővel kezdtük, gondolván, hogy a hozott ételt-italt ne kelljen tovább cipelni. Ezen kívül még ahol a zöld és a sárga jelzés keresztezi egymást, valamint az Ifjúsági tábor közelében tartottunk rövid pihenőt.

A jelzések (végig turistajelzések vezettek bennünket) a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak.

Az időjárás nem fogadott kegyeibe bennünket. Dobogókő, és a környező magasabb hegyek ködben voltak. Az eső lógott, időnként szemetelt is, de szerencsénk volt, mert többnyire olyan útvonalon haladtunk, ahol a sűrű lombkorona összeért fölöttünk, és a gyenge eső még nem áztatta át. Így mi sem áztunk, és az út is száraz maradt. Az évszakhoz képest kissé hűvös is volt.

Az útviszonyok jók voltak, a szemetelő eső ellenére végig száraz, jól járható utat kaptunk. A Lukács-árokban csordogáló erdei patak többször is keresztelte utunkat, de mi minden alkalommal sikeresen átkeltünk rajta.

A túra a 700 méter magas Dobogókőről a Duna szintjére (Dömösig) vezetett. Végig völgymenetben haladtunk, emelkedő szinte semmi, könnyen teljesíthető túra volt. A lejtős, köves szakaszokon vigyázni kellett.

Dobogókőn és a Rám-szakadék bejáratainak környékén nagy volt a forgalom, és útközben is - dacolva a rossz idővel - több túrázóval, kirándulóval találkoztunk.

A túrán készült képek a honlapról elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. május 28.