2011. június 4.

Pusztatorony-Zebegény - 2011. június 04.

2011. június 04-én a Börzsöny-hegységbe, Törökmező környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Pusztatorony (Kóspallagi tározó) - Békás-rét - Szent-Gál-föld - Törökmezői turistaház - Kapu-hegy - Köves-mező - Trianon-emlékmű - Zebegény

A Nyugati pályaudvarról vonattal jutottunk el Kismarosig, onnan pedig busszal a Kóspallagi tározóig (6-os kilométerkő), ahol a túránk kezdődött.
A piros sávon indultunk el, és e jelzés a Törökmezői turistaházig vezetett bennünket. Ott hosszabb pihenőt tartottunk, ettünk-ittunk, frissítettük magunkat. Pihenés közben meglátogattuk a Fehér-forrás csoportot is, amely kb. 300 méterre van a turistaháztól.
Törökmezőről tovább haladva is a piros sávot követtük, majd egy hatalmas aszfaltozott parkolónál a zöld háromszög jobboldali ágára tértünk rá. E jelzésen Köves-mezőig haladtunk, onnan pedig a kék kereszten jutottunk el Zebegénybe, túránk záró állomásáig. Ott vonatra szálltunk, és irány Budapest.

A Törökmezői turistaház mellett lévő területen kulturált körülmények fogadják a pihenni vágyó természetjárót. Gondozott terület, erdei padok, asztalok, kiépített tűzrakó-helyek vannak.
Köves-mezőről, és az odavezető zöld háromszög egy pontjáról szép kilátás nyílik a Duna túloldalán lévő Visegrádi-hegységre.

A jelzéseken (végig turistajelzések vezettek bennünket) el lehetett igazodni, de némelyik elágazásnál azért keresni kellett a helyes utat.

Az időjárással nagy szerencsénk volt. Végig napsütésben túráztunk, Zebegényben még a napi sör adagunkat is jó időben fogyaszthattuk el. Majd a vasútállomáson történő várakozás közben láttuk, hogy a nem is olyan távoli hegyekben már esik, és felénk jönnek a sötét felhők. Mikor beállt a vonat, az eső elkezdett szemetelni, gyorsan felszálltunk, de igazából még el sem helyezkedtünk, amikor hatalmas felhőszakadás zúdult a környékre. Ha a vonat két percet késik, ronggyá ázunk.

Az útviszonyok általában jók voltak, azonban az elmúlt napok esőzései következtében egyes helyeken csúszós lett az út, de különösebb panaszunk nem lehetett.
A Köves-mező előtti zöld háromszög vonalán jött komolyabb kapaszkodó, és meredek völgymenet is, ettől eltekintve könnyen teljesíthető túra volt.

A Törökmezői turistaház környékén, és Köves-mezőnél nagy volt a forgalom, egyébként az útvonal végig csendes volt.

Ma van a Trianoni békediktátum évfordulója, a Nemzeti Összetartozás Napja. Erre való tekintettel választottuk a túránk záró helyszínéül Zebegényt. Így tiszteletünket tudtuk tenni az ott található országzászlónál, és a Trianon-emlékműnél.

A túrán készült képek a honlapról elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. június 04.