2012. január 14.

Normafa - Görgényi út - 2012. január 14.

2012. január 14-én a közeli Budai-hegységbe szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Normafa - János-hegyi nyereg - Pozsonyi-hegy - Szépjuhászné - Hárshegyi-körút - Kis-Hárs-hegyi kilátó - Hűvösvölgy - Határnyereg - Görgényi út.

A Széll Kálmán téri Metró kijáratnál volt a találkozó, onnan indultunk a 21-es busszal a Normafához, túránk kezdő helyszínére.

Kezdetben a kék körúton haladtunk a János-hegy irányába, célunk a Libegő végállomása volt. A távolság rövid, az út könnyen járható volt, így azt gyorsan meg is tettük. Útközben lehetőség lett volna a szép kilátásban gyönyörködni, de párás, ködös időnk volt, így nem sokat láttunk. A János-hegyi nyeregben az erdei padoknál, asztaloknál (a megszokott helyen) egy kis pihenőt tartottunk. Tekintettel arra, hogy az Erzsébet-kilátón már többször jártunk, most oda nem mentünk fel. A János-hegyet balról megkerülve elértük a piros sávot, amely jelzést a Pozsonyi-hegyen keresztül a Szépjuhásznéig követtünk. Onnan a Hárs-hegy dél-nyugati oldalán, a zöld körúton haladtunk tovább, majd a Kis-Hárs-hegy oldalában becsatlakoztunk a Kaán Károly kilátótól lejövő sáraga sávba, és e jelzés Hűvösvölgyig vezetett bennünket. Azonban, mielőtt a sárga sávon belemelegedtünk volna, a sárga háromszögön felballagtunk a Kis-Hárs-hegyi kilátóhoz, ahol ismét tartottunk egy rövid pihenőt, közben néhányan a kilátóra is felmásztunk. Viharos szél fújt, és még hózápor is elért bennünket, a többség ettől megijedt és inkább a talajon maradt. Pedig állítom, hogy nagy élmény volt a mozgó kilátóról körbe nézni, nekem nagyon tetszett. A kilátótól lejőve már tényleg a sárga sávon haladtunk Hűvösvölgyig, ahol - a kiírásnak megfelelően – a túra befejeződött. Kilencen viszont nem elégedtünk meg ennyivel, tovább mentünk – cél a 11-es busz végállomása volt. A kék sávon (Glück Frigyes úton) haladtunk a Vadaskert (a Nyéki-hegy és Vadaskerti-hegy) oldalában a Határnyeregig. Közben megnéztük a Vadaskerti (Mátyás) emlékművet is. A Határnyeregnél az együtt futó zöld és piros körútra tétünk rá, majd a zöld körúton jutottunk el a Görgényi útig, ahonnan a 11-es busszal mi is megkezdtük a hazafelé utat.

A jelzések végig jól láthatóak voltak (végig jelzett úton haladtunk), emellett a túra útvonalát betéve ismertük, így még térképre sem volt szükségünk, rutinból is tudtunk tájékozódni.

A túra teljes útvonalán nagy volt a forgalom. Több kisebb csoporttal, és családokkal is találkoztunk.

Az időjárás változékony volt. Egész nap erős szél fújt, időnként pedig még hózápor is frissített bennünket, de kontrasztként, néha a nap is kisütött. Az útviszonyok - az évszakhoz képest - jók voltak, ugyan egyes szakaszokon sáros, csúszós volt, de ez a kellemetlenség nem volt túl zavaró.

A megtett távolság, a végig kitartóknak kb. 11-12 kilométer volt, több, kisebb-nagyobb emelkedővel nehezítve. Összességében könnyű túra volt.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2012. január 14.