2012. január 28.

Kutya-hegy - 2012. január 28.

2012. január 28-án a Budai-hegységbe, Nagykovácsi környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Nagykovácsi - Muflon Itató - Turistaház-emlékfal - Nagyszénás - Kutya-hegyi nyereg - Kutya-hegy - Fehér út - Nagykovácsi

A Széll Kálmán téri Metró kijáratnál volt a találkozó, ahol rajtunk kívül - különböző célállomással - több turistacsoport is gyülekezett. Onnan a 61-es villamossal, majd a 63-as busszal jutottunk el Nagykovácsira, túránk kezdő helyszínére.

Jelentős létszámú csapatunk (32 fő) a zöld sávon indult el, és e jelzés elvezetett bennünket a Muflon Itatóhoz. Ott, a vendéglő kerthelyiségében lévő asztaloknál-padoknál rövid időre letáboroztunk, megreggeliztünk, és némi fogyasztásra a vendéglőbe is betértünk.
A túra folytatásaként a kék sávot követtük a Nagyszénási Turistaház emlékfal irányába. Közben elhaladtunk az un. Csillesor előtt is, ahova most csak kívülről tekintettünk be. Az emlékfalnál újabb pihenőt tartottunk, túravezetőnk röviden ismertette a hajdan-volt turistaház történetét. Majd tovább folytattuk a túrát a kék sávon. Leküzdöttük a Nagy-szénást, áthaladtunk a Kutya-hegyi nyergen, ahol a kék sávról, a belőle kiágazó kék keresztre tértünk át. E jelzés - a Kutya-hegyen keresztül - a sárga sávig (Fehér útig) mutatta az utat. A sárga sáv baloldali ága vezetett vissza bennünket Nagykovácsira. Ott a túrát befejeztük, és megkezdtük a hazafelé utat.

A jelzések a túra teljes vonalán jól láthatóak és követhetőek voltak (majdnem). Ugyanis a Nagy-szénáson már sokadszor tapasztaltuk, hogy több irányjelre lenne szükség. Természetesen tudjuk, láttuk, hogy ott kevés az olyan fa (tárgy), amire jelet lehetne festeni, de ez akkor is probléma, különösen, ha valaki először jár a környéken.

A megtett távolság kb. 9-10 kilométer volt. Az útvonal dimbes-dombos területen vezetett ugyan, de jelentősebb szintkülönbség nélkül, ennek megfelelően könnyű túra volt.

Az időjárásra panaszunk nem lehetett. Egész nap szikrázó napsütésben volt részünk. Napozni is lehetett, de az árnyékos helyeken hideg volt, és egyes útszakaszokon a jegesedés miatt vigyázni kellett, hogy el ne csússzunk.

A túra teljes útvonalán nagy volt a csend, csak néhány kirándulóval találkoztunk. Úgy látszik, hogy a Széll Kálmán téren látott sokadalom, mind más túraútvonalat választott.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2012. január 28.