2012. január 21.

Normafa-Hűvösvölgy - 2012. január 21.

2012. január 21-én a közeli Budai-hegységbe szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Normafa - János-hegyi nyereg - Kis-kőfej - Ingovány - Szépjuhászné - Hárshegyi-körút - Hárshegyi-nyereg - Kis-Hárs-hegyi kilátó - Hűvösvölgy.
Túravezető: Nagy Imre

A Széll Kálmán téri Metró kijáratnál volt a találkozó, onnan a 21-es busszal jutottunk el Normafához, túránk kezdő helyszínére.

A kék körúton indultunk el, első célunk a Libegő végállomása volt. Meglepetésünkre az ösvények csúszósak, jegesek voltak, így - tekintettel a balesetveszélyre - az aszfalt útra váltottunk, az jobban járható, sokkal biztonságosabb volt. A János-hegyi nyeregben az erdei padoknál, asztaloknál (a megszokott helyen) egy kis pihenőt tartottunk. Ettünk-ittunk, és kiosztásra került a következő túra írásos anyaga, valamint megkezdtük az idei évre szóló tagdíjak befizetését is. Az Erzsébet-kilátóhoz nem mentünk fel, egyből a sárga keresztet választottuk, és e jelzést addig követtük, amíg el nem értük a piros keresztet. Ott a csapat ketté vált, 16-an megkeresték a 22-es busz legközelebbi megállóját, és indultak hazafelé. Tizenegyen viszont a piros kereszt jobb oldali ágán elballagtunk a Szépjuhásznéhoz, onnan pedig a zöld körúton - a Hárs-hegy dél-nyugati oldalán - a Hárshegyi-nyereg felé. Mikor a sárga sávot elértük, a jobbra kiágazó sárga háromszögön felballagtunk a Kis-Hárs-hegyi kilátóhoz, ahol ismét tartottunk egy rövid pihenőt, közben néhányan a kilátóra is felmásztunk. Nem volt teljesen tiszta idő, de a panorámában így is lehetett gyönyörködni. A túrát folytatva, visszamentünk a sárga sávhoz, amely jelzés Hűvösvölgyig vezetett bennünket, ahol a túrát mi is befejeztük.

A jelzések végig jól láthatóak és követhetőek voltak, emellett már sokadszor bejárt útvonalon haladtunk, még térképre sem volt szükségünk, rutinból is tudtunk tájékozódni.

A túra teljes útvonalán nagy volt a forgalom. Futókkal, kerékpározókkal, és több kisebb kiránduló csoporttal is találkoztunk.

Az időjárás az évszaknak megfelelő, változékony volt. A szép napsütés ellenére a Normafa és a János-hegy környékén nagyon hideg volt. Éjszaka fagyott, ebből következett, hogy a túraösvények jegesek lettek. Mikor a Hárs-hegy oldalában jártunk - hála a tűző napsütésnek - kezdett olvadni, onnantól már a sárt dagasztottuk.

A megtett távolság, a végig kitartóknak kb. 8-9 kilométeres, emelkedő nélküli könnyű túra volt. Figyelemmel a talajviszonyokra, komolyabb túrát nem mertünk vállalni. A cél csak annyi lehetett, hogy kint legyünk a szabadban.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2012. január 21.