2012. január 7.

Vadaskert - 2012. január 07.

2012. január 07-én a közeli Budai-hegységbe, a Vadaskert környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Fenyőgyöngye - Nagy-Farkas-torok - Guckler-szikla - Nelli-pihenő - Virágos-nyereg - Határnyereg - Oroszlán-szikla - Árpád-kilátó - Libanoni cédrus - Vadaskerti-nyereg - Hűvösvölgy

Találkozás a III. kerületi Kolosy téren volt. Onnan a 65-ös busszal jutottunk el a Fenyőgyöngyéig, túránk kiinduló állomásáig.

A kék sávon kezdtünk, majd a zöld kereszten, és a zöld sáv jobb oldali ágán (Guckler Károly úton) értünk el Virágos-nyereghez. Ott egy tisztáson hosszabb pihenőt tartottunk, ettünk-ittunk. Továbbhaladva a sárga sáv baloldali ágát követtük, majd egy rövid jelzetlen út beiktatásával a Határnyereghez jutottunk. Onnan pedig a kék sáv baloldali ágán (a Glück Frigyes úton) értünk fel az Árpád-kilátóhoz. Ott a csapat ketté vált, a többség a kéket követve leballagott a Fenyőgyöngyéig (ahonnan reggel indultunk), és ott fejezték be a túrát. Tizenegyen viszont, köztük én is, tovább indultunk. A zöld sávon haladva leértünk a Görgényi úthoz, ahol újabb négy fő adta fel, ők a 11-es busszal kezdték meg a hazafelé utat. Heten folytattuk tovább a túrát, a zöld- majd a piros körúton eljutottunk a Libanoni cédrusig. Megnéztük, körbejártuk ezt a ritkaságnak számító, különleges faóriást. Tovább haladva, a piros körúton felmásztunk a Vadaskerti-nyereghez (mire felértünk, mindannyiunknak melege lett), majd a sárga sáv baloldali ágán leereszkedtünk Hűvösvölgybe, ahol mi is befejeztük a túrát.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak.

Az időjárásra különösebb panaszunk nem lehetett. Szinte az egész túra alatt gyönyörű napsütésben volt részünk, csak a vége felé kezdődött egy kis felhősödés. A hegyek északi, és keleti oldalain délelőtt még hideg volt, és a talaj is fagyos volt. Délután viszont már olvadt, és az utak sárosak lettek.

A túra útvonalán igen nagy forgalom volt. A Hármashatár-hegy oldalában járva, több sportolóval és túrázóval (köztük családokkal is) találkoztunk, néhány kutyasétáltató is fent járt a hegyekben.

A hosszabb utat vállalók kb. 12-13 kilométert tettek meg. Egy hosszú emelkedővel nehezített, könnyű túra volt.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2012. január 07.