2012. február 4.

Virág-völgy - 2012. február 04.

2012. február 04-én a Budai-hegységbe, Virág-völgy környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Szépjuhászné - Ingovány - Kis-kőfej - Vaddisznó-forrás - Virág-völgy - Budakeszi (Keceli borozó)
Túravezető: Nagy Imre

Széll Kálmán téren volt a találkozó, onnan a 22-es busszal a Szépjuhásznéig mentünk. A téren meglepően sokan gyülekeztek, különös tekintettel arra, hogy az időjárás előrejelzés borzalmas időt (hideget, és nagy havat) jósolt a hétvégére. Ha a meteorológiára hallgattunk volna, akkor mindenki otthon marad.
Szépjuhásznétól a piros kereszten indultunk el, majd a sárga kereszt bal oldali ágán haladtunk tovább a Kis-kőfej irányába. A Korányi Szanatóriumnál egy rövid jelzetlen úton átvágtunk a sárga sávhoz, amelyet a Virág-völgyig követtünk. Onnan a piros kereszten lejutottunk Budakeszire, a Keceli borozóhoz, és a túrát már be is fejeztük. A 22-es busszal megkezdtük a hazafelé utat.

Túra közben kétszer tartottunk pihenőt, ettünk-ittunk - legkellemesebb a forralt bor volt. Rendkívüli körülmények között (a mai időjárás ilyen volt) különös hangulata van az olyan eseményeknek is, amelyek máskor teli jó kedvvel zajlottak. A jó kedv ugyan meg volt most is, de azért mindkét alkalommal igyekeztünk gyorsan tovább indulni.

A jelzések végig jól láthatóak és követhetőek voltak, az utat ismertük (a jelzetlent is), rutinból is tudtunk tájékozódni.

A túra napjára elérte térségünket is az igazi tél. Végig hóesést élveztünk, a hideg ugyan nem volt olyan kemény, mint amilyennel a meteorológia ijesztgetett bennünket, de azért a hóeséssel együtt érdekes túra volt. Amint elővettem a fényképezőgépemet, azonnal csupa víz lett. Néhány helyen a hó alatt jegesedés volt, vigyázni kellett, hogy el ne csússzunk.

A megtett távolság 5 kilométer alatt volt. Figyelemmel az időjárásra, komolyabb túrát nem mertünk vállalni. Inkább a puhány jelzőt vállaltuk. A cél csak annyi lehetett, hogy kint legyünk a szabadban. Tettünk egy kellemes, hangulatos sétát.

A túra teljes útvonalán nagy volt a csend, csak néhány magányos őrülttel találkoztunk.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2012. február 04.