2012. február 25.

Csergezán-kilátó - 2012. február 25.

2012. február 25-én a Budai-hegységbe, Nagy-kopasz környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Hidegvölgyi Erdészlak - Tarnai-pihenő - Nagy-kopasz (Csergezán-kilátó) - Cseresznyés-erdő - Vörös-pocsolyás-hát - Kopasz-oldal - Nagykovácsi

A Volán Széna téri autóbusz-állomásán volt a találkozó. Onnan mentünk busszal a Hidegvölgyi Erdészlakig, ahol kezdődött a gyalogtúra. Kezdetben a zöld háromszöget követtük, amely jelzés elvezetett bennünket a Csergezán-kilátóhoz. Végig enyhe emelkedőn haladtunk, közben a Tarnai-pihenőnél megálltunk, és gyönyörködtünk a csodás panorámában, túravezetőnk pedig rövid ismertetőt tartott a terület névadójának tragikus történetéről. Felérve a kilátóhoz - a Budai-hegység legmagasabb pontjára - letáboroztunk, ettünk-ittunk, pihentünk egy kicsit. Néhányan a kilátóra is felmásztunk, és onnan tekintettünk szét. A kilátó tetején a szél nagyon erős volt, azt hittem leviszi a fejemet.
Ezt követően - továbbra is a zöld háromszög vonalán - megkezdtük túránk második, az elsőnél lényegesen könnyebb szakaszát. Amint a Cseresznyés-erdőhöz értünk, jobbra, egy jelzetlen útra tértünk rá, és átvágtunk a piros háromszögre. Ennek baloldali ága bevezetett bennünket a piros sávba, amely aztán Nagykovácsiig mutatta az utat. Ott a túrát befejeztük, néhányan még vendéglői-, cukrászdai akciót indítottak, a többség viszont a 63-as busszal megkezdte a hazafelé utat.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak. A rövid jelzetlen út sem okozott nehézséget.

A túra során több túrázóval, kiránduló találkoztunk. A kilátónál volt a „Zöld-45” teljesítménytúra egyik ellenőrző pontja, ott a forgalom is jóval nagyobb volt emiatt. Piknikező társaságot is találtunk a kilátónál, az erdei asztaloknál, padoknál minden hely foglalt volt.

A megtett távolság kb. 8-9 kilométer volt, az első, több mint három kilométer, húzós emelkedőből állt, ekkor jól meg is izzadtunk. Összességében könnyű túra volt.

Az útviszonyok az évszaknak megfelelően alakultak. Hófoltokat nagyon sok helyen találtunk, a Nagy-Kopasz északi oldalán viszont még összefüggő hótakaró is volt. Száraz út alig volt, a havas rész kivételével mindenütt sárt dagasztottunk. Néhány helyen az út (vagy a sártól, vagy pedig a még meglévő hó jegesedése miatt) síkos volt, vigyázni kellett, hogy el ne csússzunk.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2012. február 25.