2012. február 18.

Rózsika-forrás - 2012. február 18.

2012. február 18-án a Csúcs-hegy környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Solymár - Alsó-Jegenye-völgy - Rózsika-forrás - Paprikás-patak - Csúcs-hegy - Virágos-nyereg - Erdőalja út
Túravezető: Nagy Imre

Találkozás a Széll Kálmán téri Metró kijáratnál volt, ahol rajtunk kívül - különböző célállomással - több túracsapat is gyülekezett. Onnan a 61-es villamossal, majd a 64-es busszal jutottunk el Solymárra, a túra kezdő helyszínére.

A Shell kútnál szálltunk le a buszról, ott megkerestük a sárga sáv jobb oldali ágát, és e jelzést követtük az Alsó-Jegenye-völgyön keresztül a Rózsika-forrásig. A forráshoz közeli asztaloknál, padoknál (az Őz-völgy végében) pihenőt tartottunk, ettünk-ittunk, és kiosztásra került a következő két túra írásos anyaga is. A túrát folytatva, továbbra is a sárga sávon haladtunk, majd egy rétnél, ahol a jelzés visszakanyarodik a Kálvária-hegy irányába, a csapat ketté vált. Tizenegyen a Paprikás-patakkal párhuzamosan haladó, jelzetlen úton Solymárt vették célba. Ők ezzel be is fejezték a túrát, csak ennyit vállaltak. A többség (13-an) viszont tovább haladtunk a sárgán. A Kálvária-hegy oldalában jártunk, amikor egy sorompós elágazásnál nem találtunk jelzést, rutinból indultunk el. Pár száz méter után egyértelmű lett, hogy rossz irányt választottunk, de mi nem fordultunk vissza, hanem tovább mentünk a jelzetlen úton, amely a zöld sávba torkollott. Ebből az következett, hogy a túra távunk meghosszabbodott, és egy plusz emelkedőt is le kellett küzdeni. Elértük a zöldet, és e jelzést követve, a Csúcs-hegy oldalában visszajutottunk a sárgához, az pedig a katonasír érintésével a Virágos-nyeregig vezette a csapatot. Ott ismét tartottunk egy rövid pihenőt, majd a kék kereszten leballagtunk az Erdőalja útra, a 137-es busz végállomásához, amellyel mi is megkezdtük a hazafelé utat.

A hosszabb utat vállalók kb. 10-11 kilométert tettek meg, benne két jelentős emelkedővel. Összességében könnyű túra volt.

Az elmúlt két hétben az időjárásunk igazi téli arcát mutatta, mára viszont meglepően alakult. Szikrázó napsütést élvezhettünk egész nap, az előző időszakhoz képest nagyon meleg volt. Mindenki túlöltözte magát, a két emelkedő leküzdése során meg is izzadtunk.
Figyelembe véve, hogy végig havas terepen jártunk, az útviszonyok meglepően jók voltak. Nem csúszott, és latyakos sem volt. A Csúcs-hegy meredek oldalában lévő keskeny ösvény is jól járható volt. Sokkal rosszabbra számítottunk.
A hó állaga hógolyózásra is kiváló volt. A csapat néhány játékos kedvű tagja ezt ki is használta.

A jelzések - egy kereszteződés kivételével - a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak. Ahol a sárgát elvétettük, nem voltunk elég figyelmesek.

A túra útvonala elég csendes volt, meglepett, hogy a jó idő ellenére kevés kirándulóval, túrázóval találkoztunk.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2012. február 18.