2012. február 11.

Fenyőgyöngye-Szépjuhászné - 2012. február 11.

2012. február 11-én a közeli Budai-hegységbe, Hűvösvölgy környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Fenyőgyöngye - Árpád-kilátó - Oroszlán-szikla - Határnyereg - Határkövek - Glück Frigyes út - Hűvösvölgy - Hárshegyi-nyereg - Szépjuhászné

Találkozás a III. kerületi Kolosy téren volt. Onnan a 65-ös busszal jutottunk el a Fenyőgyöngyéig, túránk kiinduló állomásáig.

Hűvösvölgyig a kék sávot követtük, közben érintettük az Árpád-kilátót, elhaladtunk az Oroszlán-szikla mellett, majd a Határnyereg után a Mátyás király emlékművét is megtekintettük. Végül a választott jelzésünk Hűvösvölgybe vezetett bennünket. Ott heten befejezték a túrát, nyolcan viszont tovább haladtunk a Szépjuhászné felé. A sárga sávon felküzdöttük magunkat a Hárshegyi-nyeregbe, onnan pedig a legrövidebb úton, a zöld körutat követne, a Szépjuhásznét vettük célba, ahol a túrát mi is befejeztük, és a 22-es busszal megkezdtük a hazafelé utat.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak. Végig ismert úton haladtunk.

Az időjárásra különösebb panaszunk nem lehetett. Az évszaknak megfelelően hideg volt, és havat tapostunk. A többnyire felhős égből időnként a nap is előbújt. Az utakat mindenütt hó borította, jól járható, csúszásmentesek voltak.

A túra útvonalán igen nagy forgalom volt. Sok túrázóval, és kiránduló családdal, kutyasétáltatóval találkoztunk. A vitorlázó repülőtér környékén, a havas terepen és a hegyoldalban, szánkózók és síelők tömegét láttuk.

A hosszabb utat vállalók kb. 9 kilométert tettek meg. Két kisebb emelkedővel nehezített, könnyű túra volt. A Hárshegyi-nyereg előtti hegymenetben meg is izzadtunk.

Túra közben egyszer, az Árpád-kilátónál tartottunk hosszabb pihenőt, ahol ettünk-ittunk és erőt gyűjtöttünk a további túraszakaszok leküzdéséhez.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2012. február 11.