2012. március 3.

Mézes-hegy - 2012. március 03.

2012. március 03-án a Budai-hegységbe, a Hidegvölgyi-erdészlak környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Pátyi-elágazás - Vadetető - Hidegvölgyi-erdészlak - Erzsébet-puszta - Váradi-tanya - Mézes-hegy - Fenyves Csárda
Túravezető: Nagy Imre

Széna téren volt a találkozó, onnan Volán busszal mentünk a Pátyi-elágazásig, ahol a túra kezdődött. Megjegyzem, hogy a csapat egy kisebb része (5 fő) a Hidegvölgyi erdészlaknál leszállt a buszról, és onnan indultak a Mézes-hegy felé. Ők úgy gondolták, hogy nekik a rövidebb táv is elég a napi túrából.
A csapat nagyobbik része - velem együtt 25 fő - a zöld kereszt mellől jobbra kiágazó, jelzetlen erdei úton indult el azzal a céllal, hogy elérjük a sárga keresztet. Ez sikerült, és attól kezdve e jelzés vezetett bennünket, amíg el nem értük a zöld háromszöget. Ez utóbbi jelzés jobb oldali ágát a Mézes-hegyig követtük. Közben elhaladtunk egy vadetető mellett, a Hidegvölgyi-erdészlaknál kereszteztük a Telki országutat, és itt megnéztünk egy fenyőfának álcázott erősítő tornyot is. Érintettük az Erzsébet-pusztát, és a Váradi-tanyát, majd egy másik vadetetőnél is jártunk. Végül a Fenyves Csárda mellett zártuk a túrát. A csapat nagyobbik része rögtön a buszmegállót vette célba, néhányan viszont még egy rövid vendéglői akcióval is megleptük magunkat.

Mindkét „vadetető”-nél hosszabb pihenőt ­tartottunk. Az elsőnél még a hiányos csapattal álltunk meg, ettünk-ittunk, és erőt gyűjtöttünk a további túraszakaszok leküzdéséhez. A másodiknál már várt ránk az ötfős előőrs, és - figyelemmel a közelgő Nőnapra - együtt köszöntöttük csapatunk hölgytagjait. Ennél a vadetetőnél egy - vadak etetésére szolgáló - széles, nagyméretű vályúban terítettünk meg magunknak. Hiába, a turista mindig feltalálja magát.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak. A jelzetlen utat is jól választottuk meg, a terv szerinti helyre vezetett bennünket. A túrának a Hidegvölgyi erdészlak utáni része ismeretlen volt számomra, azon a területen még sosem jártam. Új ismeretekkel gazdagodtam.

Az időjárás csodálatos volt, egész nap szikrázó napsütésben túrázhattunk. Nem volt meleg, de azért a napnak volt ereje, akiknek érzékeny bőrük van, az arcukat meg is kapta az erős fény.

Az útviszonyok lehettek volna jobbak is. A hóolvadás nyomai itt-ott még látszottak, és vékony jeget is találtunk. A földes utak, ösvények többnyire sárosak voltak.
A túrát egy emelkedővel kezdtük, melynek leküzdése alatt a ruházat kezdett ránk melegedni, többen könnyítettek is az öltözéken.

A túra teljes útvonala nagyon csendes volt, meglepett, hogy a jó idő ellenére összesen egy kiránduló családdal találkoztunk.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2012. március 03.