2012. március 31.

Piliscsaba-Pilisszántó - 2012. március 31.

2012. március 31-én a Budai-, és a Pilis-hegységbe, Piliscsaba környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Piliscsaba - Gyertyános - Piliscsév - Szent Orbán-szobor - Basina-völgy - Eszperantó-forrás - Csillagösvény - Pilisszántó
Túravezető: Nagy Imre

A Nyugati pályaudvaron volt a találkozó, onnan vonattal jutottunk el Piliscsabára, a gyalogtúra kezdő helyszínére.
A kék sávon indultunk el, és e jelzés Piliscsévig vezetett bennünket. Piliscsév központjában, egy játszótéren megálltunk, ahol ettünk-ittunk, továbbá kiosztásra került a következő túra írásos anyaga is. A csoport itt kettévált, akik csak rövidebb utat vállaltak (11-en), már meg is kezdték a hazafelé utat. A csapat másik fele, velem együtt ugyancsak 11-en, Pilisszántó felé vette az irányt.
A tervünk az volt, hogy a kék-, és a piros sávon, valamint a piros körúton elérjük a sárga sávot. Annak jobboldali ágán haladva, majd rátérve a sárga keresztre, eljutunk a Csillagösvényhez. Az Eszperantó forrásig minden a terv szerint haladt, ott viszont olyan utakra tértünk rá, amely vagy jelzetlen volt, vagy olyan jelzettre (sárga-, és piros háromszög), amely a mi térképeinken nem is szerepelt. Kissé bele is kavarodtunk az ösvények rengetegébe, de, szerencsére minden jóra fordult, megtaláltuk a sárga sávot, és a belőle kiágazó sárga keresztet, amely a Csillagösvényhez vezetett bennünket. Ott rövid pihenőt tartottunk, fotóztuk a szobrokat, a Boldogasszony-kápolnát, a Pilis keresztjét, és a szép tájat, továbbá a Sziklaszínházra is letekintettünk. A túra befejezéseként megkerestük Pilisszántó szélén a buszmegállót. A busz indulásáig volt egy kis időnk, ezalatt meglátogattunk egy közelben lévő vendéglőt, ahol fogyasztottunk ezt-azt, majd mi is megkezdtük a hazafelé utat.

A jelzések mindvégig jól láthatóak és követhetőek voltak, az elkavarodásunknak más oka volt. A frissen festett jelzések nem szerepeltek a térképeinken, a jelzetlen utakat pedig figyelmetlenül választottuk meg. Emiatt kb. 500 métert tettünk meg terven felül.

Az időjárás érdekesen alakult, hideg nem volt, de egész nap fújt a szél. A fák között ugyan árnyék volt, ott a szelet nem nagyon éreztük, viszont ha kiléptünk a fák közül, már nagyon is.

Az útviszonyok jók voltak, néhány kisebb emelkedőt is le kellett küzdeni, de többnyire síkon haladtunk.
A megtett távolság, a hosszabb utat vállalóknak kb. 10 kilométer hosszú, könnyen teljesíthető túra volt.

A túra útvonala nagyon csendes volt, kirándulóval, túrázóval alig találkoztunk. Az Eszperantó forrásnál nagy munkában találtuk az Árpádházi Szent Erzsébet iskola diákjait. Építik, szépítik a forrás környékét.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2012. március 31.