2012. március 17.

Isaszeg-Pécel - 2012. március 17.

2012. március 17-én a Gödöllői-dombságba szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Isaszeg - Isaszegi csata emlékműve - Honvéd-sírok - Kálvária-hegy - Öreg-hegy - Pécel
Túravezető: Nagy Imre

Találkozás a Keleti pályaudvaron volt, onnan vonattal mentünk Isaszegre, ahol a gyalogtúra kezdődött.
A vasútállomástól a piros kereszten indultunk el, és e jelzést - még a településen belül - addig követtük, amíg a piros sávot (a Pest megyei pirosat) el nem értük. Onnantól az vezetett fel bennünket az Isaszegi csata emlékére épített emlékműhez. Ott az erdei asztaloknál, padoknál rövid pihenőre letáboroztunk. Az emlékmű előtt csoportképet készítettünk, majd folytatva a túrát, továbbra is a piros sávon haladtunk. E jelzésen terveztük a Honvédsírok elérését, azonban a környéken fakitermelés folyt, és a jelzéssel ellátott fákat is kivágták. Amíg kerestük a jelzést - a megfelelő utat - átkeveredtünk a közelben lévő zöld sávra, így e jelzést követve jutottunk fel a Honvédsírokhoz. Ott hosszabb pihenőt tartottunk, és egy emlékfalra a Röck Vasas koszorúját is elhelyeztük. Az emlékpark területe kulturált körülményeket biztosít, akár iskolai történelemóra megtartására is. Fokozatosan bővítik, szépen rendben tartott.
Az emlékparktól továbbindulva, a piros sávot követve jutottunk el Pécelre, a vasútállomásra. Onnan egy rövid vendéglői kitérő után, vonattal megkezdtük a hazafelé utat.

Az útvonalon több, nem jelentős emelkedő is volt, dimbes-dombos területen jártunk. Könnyű túra volt.

Az időjárás nagyon jól alakult, kellemes, tavaszi nap köszöntött ránk. Túrázásra kiválóan megfelelt. Többnyire túlöltözöttek voltunk, sorra szedtük le magunkról a felső ruhadarabokat.

A jelzéseket általában jól lehetett követni. Azonban az Isaszegi csata emlékműve utáni szakaszon az erdőirtásnak a jelzésekkel ellátott fák is áldozatul estek. A jelzések pótlása fontos lenne.

A hosszabb utat megtevők kb. 11 kilométert gyalogoltak. Isaszegen megelőzött bennünket egy iskolás csoporttal, akik a miénkhez hasonló útvonalat választottak. Egyéb kirándulóval, túrázóval alig találkoztunk, minden csendes volt. A megtett útvonal nagyon változatos volt, haladtunk rideg kocsiutakon, és nagyon hangulatos ösvényeken is. Természetesen a táj még inkább téli volt, mint tavaszi.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2012. március 17.