2012. március 10.

Lajos-forrás - 2012. március 10.

2012. március 10-én a Pilis-, Visegrádi-hegységbe, Lajos-forrás környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Dömörkapu - Lajos-forrás - Kő-hegyi Menedékház - Kéki-bánya

A csapat Újpest Városkaputól (a találkozási helytől) Volán járattal jutott - szentendrei átszállással - Dömörkapuig, a túra kezdő helyszínére. Én közvetlenül Szentendrére mentem, ott csatlakoztam a csoporthoz.

A túra első szakszán - Lajos-forrásig - a zöld háromszögön haladtunk, közben megálltunk rövid pihenőre a Kőrösi Csoma Sándor emlékhelynél. Lajos-forrástól a sárga sávot követtük - a Kő-hegyi menedékház érintésével - a sárga keresztig. Ez utóbbi jelzés vezetett el bennünket a kéki-bányai buszmegállóhoz. Onnan Volán járattal jutottunk vissza a szentendrei HÉV végállomáshoz.

Három alkalommal ­- a Kőrösi Csoma emlékműnél, Lajos-forrásnál, és a Kő-hegyi menedékháznál - tartottunk pihenőt. Mindhárom helyen ettünk-ittunk, és erőt gyűjtöttünk a további túraszakaszok leküzdéséhez. A Kő-hegyi menedékháznál többen meglátogattuk a vendéglőt is némi fogyasztás céljából.

A jelzések általában jól láthatóak és követhetőek voltak. Azonban most is tapasztaltuk, hogy nem minden kereszteződésben van meghatározva az útirány. Néha csak rutinból indultunk el, csoda, hogy mindig jól választottunk. Előfordult, hogy 200 métert is mentünk a kereszteződés után, mikor jelzést találtunk.

Az időjárás csodálatos volt, egész nap szikrázó napsütésben túrázhattunk, és a napnak ereje is volt. Az útviszonyok az évszaknak megfelelően alakultak. Találkoztunk száraz, jól járható útszakaszokkal is, de néhány helyen az éjszakai fagy és a napközbeni olvadás eredményeként a sárt is megtapasztaltuk.
A túra első szakaszán, a Lajos-forrásig, végig hegymenetben haladtunk, ez alatt többen meg is izzadtunk, könnyíteni kellett az öltözékünkön.

Mikor legutóbb ezen az útvonalon jártam, a Kőrösi Csoma Sándor emlék-kőről a dombormű hiányzott. Most viszont örömmel láttuk, minden rendben az emlékhelyen.

A túra teljes útvonala nagyon csendes volt, meglepett, hogy a jó idő ellenére összesen egy kiránduló családdal találkoztunk. A Kő-hegyi Menedékház előtti területen viszont nagy létszámú, jókedvű iskolás csoportot találtunk.
A Lajos-forrás vizének nagyon jó híre lehet, mert több személyautót láttunk ott palackokkal, ballonokkal. Mind vitte haza a tiszta forrásvizet.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2012. március 10.