2008. március 8.

Dobogókő - 2008. március 08.

2008. március 08-án a Pilis-hegységbe, Dobogókő környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Dobogókő – végig a Téry úton – Dömös
Túravezető: Nagy Imre

Batthyány téren volt a találkozó, onnan HÉV-el mentünk Pomázig, majd tovább Volán busszal Dobogókőre, a túra kezdő helyszínére.
A piros sáv északi ágán (a Téry úton) indultunk el, amely a túra teljes útvonalán, egészen Dömösig vezetett bennünket. Onnan busszal jöttünk vissza Budapestre, az Árpád-hídi Volán pályaudvarra.
Az útvonalnak a Dobogókő környéki szakaszát a Táltos közösség szépen parkosította, látszik, hogy gondozzák a területet.

Túra közben két alkalommal tartottunk hosszabb pihenőt. Mindkét helyen ettünk-ittunk, és erőt gyűjtöttünk a további túraszakaszok leküzdéséhez. A Nőnap alkalmából köszöntöttük a túracsapat hölgy tagjait. Továbbá kiosztásra került a következő túra írásos anyaga is.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak.

Az időjárás ellentmondásos volt. Az elején, kb. féltávig kellemetlenül hideg, szemerkélő esőben túráztunk. A táv második szakaszát viszont már esőmentes időben tehettük meg, néha még a nap is előbújt.

A túra a 700 méter magas Dobogókőről a Duna szintjéig (Dömösig) vezetett. Végig völgymenetben haladtunk, emelkedő szinte semmi.
Az útviszonyok általában jók voltak. Azonban a meredek lejtőket az eső csúszóssá tette, és ezeken a helyeken vigyázni kellett, hogy el ne essünk.

Szomorú, hogy a teljes útvonalat figyelembe véve, egyetlen túrázóval, kirándulóval sem találkoztunk.

Budapest, 2008. március 08.