2011. február 5.

Szépjuhászné-Fenyőgyöngye - 2011. február 05.

2011. február 05-én a Budai-hegységbe, Hűvösvölgy környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Szépjuhászné - Kis-Hárshegyi-kilátó - Hűvösvölgy - Vadaskerti-nyereg - Határnyereg - Glück Frigyes út - Árpád-kilátó - Fenyőgyöngye
Túravezető: Nagy Imre

Moszkva téren volt a találkozó, onnan a 22-es busszal jutottunk el Szépjuhásznéig, ahol a gyalogtúra kezdődött. A zöld körúton kezdtük a túrát, majd a sárga sáv jobb oldali ágára tértünk rá, amely Hűvösvölgyig vezetett bennünket. Közben tettünk egy kis kitérőt, a sárga háromszögön felmentünk a Kis-Hárshegyi-kilátóhoz, ahol pihenőt tartottunk, ettünk-ittunk, és kiosztásra került a következő túra írásos anyaga. Tekintettel arra, hogy majdnem tiszta idő volt, gyönyörködtünk a szép kilátásban. Amint Hűvösvölgybe értünk, többen befejezték a túrát, elindultak hazafelé. A folytatásra 17-en vállalkoztunk, a sárga sávot követve, a Vadaskerti-nyerget vettük célba, azonban néhány száz méter után hatan meggondolták magukat, megijedtek az emelkedőtől, és inkább visszafordultak. Tizenegyen maradtunk, akik aztán végig ki is tartottunk. A Határnyeregtől a kék sávon haladtunk tovább a Fenyőgyöngyéig, közben az Árpád-kilátónál rövid pihenőt tartottunk, ahol szintén megörökítettük Budapest látképét. Fenyőgyöngyétől a 65-ös busszal jutottunk vissza a városba.

Végig jelzett úton haladtunk, a jelzések jól láthatóak, és követhetőek voltak, azonban több helyen azt tapasztaltuk, hogy a felfestett jelzéseket, a fakéreggel együtt valaki lekaparta.

A megtett távolság, a végig kitartóknak kb. 10 kilométer volt, egy jelentős és több kisebb emelkedővel nehezítve.

Az útviszonyok ellentmondásosak voltak, délelőtt még enyhén hóval borított, fagyos, de jól járható úton haladtunk, délutánra viszont elkezdett olvadni, sáros út várt ránk.

A túra teljes útvonalán lehetett kirándulóval, túrázóval találkozni, elég nagy volt a forgalom.

A túrán készült képek, a honlapról elérhető albumokban, képtárakban megtekinthetőek, és le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. február 05.