2011. szeptember 11.

Márianosztra-Királyrét - 2011. szeptember 11.

2011. szeptember 11-én - a Természetvédő Turisták Köre szervezésében - egy Börzsönybe meghirdetett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Márianosztra - Kóspallag - Kisinóci turistaház - Királyrét
Túravezető: Ungerleider János

A Nyugati pályaudvaron volt a találkozó, onnan mentünk vonattal Szobig, majd erdei kisvasúttal Márianosztrára, a túra kezdő helyszínére. Útközben megállt a kis-vonat Mária-forrásnál, ahol friss vizet vehettünk magunkhoz.
Mielőtt a túrát megkezdtük volna, Márianosztrán megnéztük a Faluházat, és a Kegytemplomot. A piros sávon indultunk el, és e jelzés elvezetett bennünket Kóspallagra, onnan pedig aszfalton (a régi kék jelzésen) a Kisinóci turistaházat kerestük meg. A továbbiakban a zöld sávot követtük egészen Királyrétig. Onnan erdei vasúttal Kismarosra, majd tovább MÁV-val Budapestre.
Kóspallagon és a Kisinóci turistaháznál 10-en befejezték a túrát, és hazafelé indultak, 22-en viszont kitartottunk Királyrétig.

A Kisinóci turistaháznál volt hosszabb pihenőnk, és az ottani vendéglőben többen meg is ebédeltünk. Ezen kívül még Királyréten volt egy fél óránk a kis-vonat indulásáig, melyet többen sörözésre használtunk fel.

Végig jelzett útvonalon haladtunk, melyeken ugyan el tudtunk igazodni, de több kereszteződésben is keresni kellett a jelzéseket.

Az útviszonyok a túra teljes útvonalán jók, könnyen járhatóak voltak. A megtett távolság nem volt több 11 kilométernél, könnyen teljesíthető túra volt. Dimbes-dombos területen jártunk, de jelentős emelkedők nem voltak.

Az időjárás túrázásra kiválóan megfelelt, ugyan többen panaszkodtak a nagy melegre, de én jól elviseltem.

A teljes útvonalat figyelembe véve, ugyan találkozunk néhány túrázóval, és kirándulóval is, de azért a valóság az, hogy minden nagyon csendes volt. Királyréten volt jelentősebb forgalom, és onnan a kis-vonat is három teli kocsival indult Kismarosra. Ezzel szemben a reggeli kis-vonatunk egy kocsival közlekedett, amelyben gyakorlatilag csak mi voltunk.

A túrán készült képek a honlapról elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. szeptember 11.