2011. szeptember 4.

Ágasvár - 2011. szeptember 04.

2011. szeptember 04-én - a Természetvédő Turisták Köre szervezésében - a Mátrába meghirdetett gyalogtúrán vettem részt.

A túra teljesített útvonala: Mátraszentistván (Vidróczki csárda) - Sztremina - Ágasvári-turistaház - Vándor-forrás - Csörgő-patak völgye - Böske-forrás - Mátrakeresztes
Túravezető: Ungerleider János

A Stadionoknál lévő Volán pályaudvaron volt a találkozó, onnan busszal mentünk Mátraszentistvánig, a túra kezdő helyszínére.
A túrát a kék sávon kezdtük, és e jelzés elvezetett bennünket az Ágasvári turistaházig. Onnan a piros sávon folytattuk Mátrakeresztesig, ahol gyalogtúránk véget ért. Rövid vendéglői kikapcsolódás után Volánbusszal - pásztói átszállással - megkezdtük a hazafelé utat. A kora esti órákban szerencsésen visszaérkeztünk Budapestre.

Az Ágasvári turistaháznál hosszabb pihenőt tartottunk, és a többség az itt található vendéglőben - némi ital kíséretében - egy-egy sztrapacskát is elfogyasztott.

Végig jelzett útvonalon haladtunk, melyeken jól el lehetett igazodni. Ahol a piros sáv saját magában haladt (azaz nem társult semmi más jelzéssel) már nagyon kopott volt, felújítása indokolt lenne.

Az útviszonyok a túra teljes útvonalán jók voltak. A Mátrában az utak, ösvények nagy része köves, nehezen járható. Nekünk ehhez képest kellemes, barátságos útvonalunk volt.

Az időjárás túrázásra kiválóan megfelelt, ugyan meleg volt, de nem elviselhetetlenül.

A megtett távolság nem volt egész 10 kilométer, könnyen teljesíthető túra volt. Az ágasvári csúcsra nem mentünk fel, inkább a könnyebb, emelkedő nélküli utat választottuk.

Túrázóval, kirándulóval alig találkoztunk, minden nagyon csendes volt.

Mátrakeresztesen elcsodálkoztunk a természet különleges erején. A Csörgő-patak, amely 2005-ben kiöntött, és több házat elsodort, most egy jelentéktelen kis hegyi patakocska, amiben néhány centis víz van, és a szélessége is olyan, hogy száraz lábbal át lehet lépni.

A túrán készült képek a honlapról elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. szeptember 04.