2011. szeptember 24.

Kétbükkfa-Pilisszántó - 2011. szeptember 24.

2011. szeptember 24-én a Pilis-hegységbe, Mária-pad környékére szervezett túrán vettem részt a Röck Vasas természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Kétbükkfa-nyereg - Hunfalvy út - Simon halála - Vaskapu-völgy - Mária-pad - Magas-hegy - Csillagösvény - Boldogasszony kápolna - Pilisszántó
Túravezető: Nagy Imre

Batthyány téren volt a találkozó, onnan HÉV-vel indult a csapat Pomázra (én Békásmegyeren csatlakoztam), majd tovább Volán busszal Kétbükkfa-nyeregig, ahol a gyalogtúra kezdődött.
A csapat egyik része (6 fő) a zöld sávon indult el a Mária pad felé. A nagyobbik rész pedig (velem együtt 15 fő) a Hunfalvy úton (zöld kereszten) indult el, majd a zöld sávon folytatva elértünk a Simon-halálához. Onnan a piros kereszt vezetett el bennünket Mária padra, ahol a rövidített útvonalon haladok már vártak ránk. Ott hosszabb pihenőt tartottunk, majd a teljes csapat együtt indult el a közös útvonalú sárga kereszt-zöld sáv jelzéseken. Amikor ez a két jelzés elvált egymástól, a csapatunk is kettévált. A többség (14 fő) Pilisszentkereszt felé haladtak tovább, és ott fejezték be a túrát. A bátrabbak pedig (7 fő, köztük én is) a sárga kereszten Pilisszántó felé vettük az irányt. Útközben rövid pihenőt tartottunk a Mészégetők kútjánál, majd jobbra felkanyarodtunk a Csillagösvényre, amely elvezetett bennünket a Makovecz Imre tervei alapján épült, különleges tájolású Boldogasszony kápolnához. Az ösvény mentén megnéztük a történelmi múltunk hét kiemelkedő alakjáról - Nimród, Attila, Árpád, Szent István, Szent László, Boldog Özséb, valamint Hunyadi Mátyásról - készített szoborcsoportot. Távolról fotóztuk a Pilis keresztjét, és a Szikla színház területét is.
A túra legvégén, egy - a pilisszántói buszmegállóhoz közeli - vendéglőben fogyasztottunk ezt-azt (50 percünk volt a busz indulásáig), majd Volán járattal megkezdtük a hazafelé utat, és a késő délutáni órákban meg is érkeztünk az Árpád-hídhoz.
Ezt a túrát a 2005-ben elhunyt Szüllő László, volt túratársunk emlékének szenteltük, aki 2005 szeptemberében egy Mária-pad környéki, a maihoz hasonló útvonalú gyalogtúrán volt velünk utoljára.

A túra során két alkalommal (Mária-padnál, és a Boldogasszony kápolnánál) tartottunk hosszabb pihenőt, egy rövidebbet pedig a Mészégetők kútjánál.

Végig turistajelzéseken haladtunk, melyeken különösebb gond nélkül el lehetett igazodni. Azonban figyelmetlenségemnek köszönhetően kétszer is vissza kellett menni kb. 100-100 métert. De senki sem zúgolódott miatta.

A jó idő több túrázót és kirándulót csábított kis a szabadba. Mária-padnál, és a kápolna környékén is nagy volt a forgalom.

Az időjárás túrázásra kiválóan megfelelt, szép, késő nyári napsütésben volt részünk.

Az útviszonyok végig jók voltak, eső nagyon régen volt, mindenhol száraz, poros úton haladhattunk.

A megtett távolság a leghosszabb utat megtevőknek kb. 11 kilométer volt, erős emelkedő nélkül. Mindent figyelembe véve könnyű túra volt.

A túrán készült képek a honlapról elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. szeptember 24.