2011. október 1.

Búbánatvölgy - 2011. október 01.

2011. október 01-én a Visegrádi-hegységbe, Búbánatvölgy környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Búbánatvölgy - Kerek-tó - Szilva-rét - Kikericses - Szilva-rét - Kerek-tó - Búbánatvölgy

Újpest Városkapunál volt a találkozó, onnan Volánbusszal (az esztergomi járattal) mentünk a Búbánatvölgyi megállóig, ahol a gyalogtúra kezdődött.

A terv szerint végig jelzett (piros kör - piros sáv - zöld sáv - piros kereszt - piros háromszög) útvonalon haladtunk volna, azonban a piros sávról a zöld sávra való letérést jól elkavartuk. Mikor észrevettük, hogy nincs jelzés, azaz téves úton járunk, úgy gondoltuk, hogy így is célba tudunk érni. Kb. 1,5-2 kilométeren keresztül haladtunk - az általunk feltételezett jó irányt tartva - jelzetlen úton, amikor beláttuk, hogy ismeretlen helyen nem szabad tovább kísérletezni. Az utak, amelyek szóba jöhettek, mind sűrű bokrok között értek véget. Pedig kb. 50-100 méterre lehettünk a Képesfa környéki jelzett úttól (zöld sávtól). De feladtuk. Egy másik úton visszamentünk és beletörődtünk, hogy a Dobogó-hegyet ma nem járjuk meg, és a Képesfát, valamint a Hideglelős keresztet sem tudjuk megnézni.
Amint mentünk visszafelé, azonnal megláttuk azt a zöld sávot, amelyre előzőleg rá kellett volna térnünk. Itt adva volt a lehetőség, hogy a helyes úton folytassuk a túrát, azonban a többség véleménye alapján ezt elvetettük. Egyrészt az időből is kifutottunk, másrészt pedig már így is 10 kilométer fölött volt a megtett távolság.
A Kerek-tó melletti büfénél megálltunk, és fogyasztottunk ezt-azt (ettünk-ittunk). Könnyedén elértük volna a 16:55-ös buszt, de mi olyan jól éreztük magunkat a tóparti büfé teraszán, hogy csak az egy órával későbbivel jöttünk el.
A túrának 19-en vágtunk neki, 4-en - különböző okokból - útközben visszafordultak, ők a 14:55-ös járattal kezdték meg a hazafelé utat.

Az útviszonyok a túra teljes útvonalán jók, könnyen járhatóak voltak, ez vonatkozik a jelzetlen utakra is. A megtett távolság valamivel több, mint 10 kilométer volt, néhány emelkedővel nehezítve.

Az időjárás túrázásra kiválóan megfelelt, kellemesen meleg, késő nyári, napsütéses időt fogtunk ki (ezért is ragadtunk ott a büfénél).

Az útvonalon túrázóval, kirándulóval nem találkoztunk. A Kerek-tónál viszont nagy volt a forgalom, horgászversenyt rendeztek, a környékén pedig több piknikező családot is láttunk.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. október 01.