2011. október 29.

Szarka-vár - 2011. október 29.

2011. október 29-én Nagykovácsi és Solymár környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Nagykovácsi - Zsíros-hegy - Kerek-hegy - Középső- és Alsó-Jegenye-völgy - Rózsika-forrás - Paprikás-patak - Mátyás-domb - Szarka-vár - Solymár

Találkozás a Széll Kálmán téri Metró kijáratnál volt, ahol rajtunk kívül - különböző célállomással - több túracsapat is gyülekezett. Onnan a 61-es villamossal, majd a 63-as busszal jutottunk el Nagykovácsira, a túra kezdő helyszínére.

A településen belül megkerestük a zöld sáv kelet felé tartó ágát, és azon indultunk el. E jelzést követve feljutottunk a Zsíros-hegyre, ahol rövid időre megálltunk a hajdani bányászati tevékenység maradványainál. Folytatva a túrát elértünk a „Muflon Itató” nevű vendéglőhöz (közel a volt Zsíros-hegyi turistaház romjaihoz), ahol hosszabb pihenőt tartottunk. A kerthelységében lévő szabadtéri asztalokra-padokra letáboroztunk, ettünk-ittunk, és némi fogyasztásra a vendéglőbe is betértünk.

Továbbhaladva a sárga sávot követtük a Kerek-hegyen, valamint a Középső- és Alsó-Jegenye-völgyön keresztül a Rózsika-forrásig. A forráshoz közeli asztaloknál, padoknál újabb pihenőt tartottunk, majd a sárga sávról (a zöld kereszt helyett) egy jelzetlen útra váltottunk, és az ott folydogáló Paprikás-patak mentén eljutottunk a Solymári Szarka-várig (a Mátyás-dombra). A várban jelenleg kisebb felújítást és régészeti feltárást végeznek, de azért be lehetett menni a területre, sőt a várra is felmásztunk, ahonnan gyönyörködtünk a szép kilátásban és a színesedő őszi erdőben.
A várból lejőve továbbra is jelzetlen úton haladtunk, és jutottunk el a faluba, ahol a csapat egy része a vasútállomást kereste meg, a többiek (köztük én is) a 64-es busszal kezdtük meg a hazafelé utat.

A jelzett utakon a jelzések jól láthatóak és követhetőek voltak.

Az időjárás nagyon kedvezően alakult. Reggel még csípős volt, de napközben szép, őszi időt fogtunk ki, időnként pedig még a nap is kisütött. Az útviszonyok jók voltak, jelentős eső régen volt, így mindenhol száraz úton járhattunk.

A megtett távolság kb. 10 kilométer volt, jelentős emelkedő nélkül. Könnyű teljesítettük.

A túra útvonala elég csendes volt, jelentősebb forgalommal csak a Rózsika-forrás, és a Szarka-vár környékén találkoztunk.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. október 29.