2011. október 8.

Anna-Vadászház - 2011. október 08.

2011. október 08-án a Budai-hegységbe, Anna-vadászház környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Pátyi-elágazás - Anna-vadászház - Vasvári erdő - Telki
Túravezető: Nagy Imre

Széna téren volt a találkozó, onnan Volánbusszal mentünk a Pátyi-elágazásig, ahol a túra kezdődött.
A zöld kereszten indultunk el, amely jelzést az Anna-vadászházig követtük. Ott pihenőt tartottunk, ettünk-ittunk, és erőt gyűjtöttünk a túra további szakaszának leküzdéséhez. Pihenés közben tájékoztatást kaptunk a szakosztály közeljövőbeli (tervezett) programjairól. A túra folytatásaként a csapat ketté vált. Minkét csoport a zöld sávon indult el. Csak míg a rövidebb utat választók (12-en) a déli irányban haladva érték el Telkit, a hosszabb utat választók (9-en, köztük én is) északi irányban indultunk el a jelzésen, majd a zöld négyszögre térve jutottunk el Telkibe, az Újtelepi buszmegállóig, és a legközelebbi járattal megkezdtük a hazafelé utat.

A jelzések a túra teljes útvonalán jól láthatóak és követhetőek voltak. A zöld kereszt és a zöld sáv ismert (általunk többször bejárt) útvonal volt, rutinból is tudtunk jó irányban haladni.

Az időjárás túrázásra megfelelt, időnként sűrű fekete felhőket is láttunk, de az esőt megúsztuk.

Az útviszonyokra túl sok panaszunk nem lehet. Sokat haladtunk sóderos erdei úton, de a földes utak is jól járhatóak voltak, az előző éjszakai esőzés nem látszott meg a talajon.

A túra egy hosszú emelkedővel kezdődött, amelyen meg is izzadtunk, ekkor még a ruházatunkon is könnyíteni kellett. Viszont mikor megálltunk, mindjárt öltözködni kellett, mert az idő - különösen az előző napokhoz képest - hűvös volt.

A túra során kirándulóval, túrázóval nem találkoztunk, minden nagyon csendes volt.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. október 08.