2011. november 19.

Kecskehát-Remetehegy - 2011. november 19.

2011. november 19-én a Budai-hegységbe, a Kecske-hát és a Remete-hegy környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Adyliget - Kecske-hát - Remeteszőlős - Remetei-kőfülke - Remete-hegy - Budaliget - Máriaremete
Túravezető: Nagy Imre

Találkozás a Széll Kálmán téri Metró kijáratnál volt. Onnan a 61-es villamossal és a 63-as busszal jutottunk el Adyligetre, a túra kezdő helyszínére.
Induláskor az aszfalton (a Petneházy-rét irányába) futó piros keresztet követtük addig, amíg a piros sávot el nem értük. Onnantól annak jobb oldali ágán haladtunk tovább (egy rövid jelzetlen szakasz beiktatásával), fel a Kecske-hátra. Ott a jobbra kiágazó piros keresztre tértünk rá, és e jelzést követve lejutottunk Remeteszőlősre, a Nagykovácsi útra. A falun áthaladó kék kereszten folytattuk a túrát a Remete-szurdok keleti kijáratáig, majd a kék sáv bal oldali ága vezetett tovább bennünket. E jelzést követve elhaladtunk a Remetei-kőfülke mellett, átmentünk a Remete-hegyen, végül pedig a jobbra kiágazó kék kereszten Budaligetre jutottunk. A 157-es busz az orrunk előtt ment el, a következő viszont 30 perc múlva indul, így, a helyi lakosokkal való konzultáció után elindultunk a templomhoz, mert onnan több buszjárat is van Hűvösvölgy felé. Mi azt hittük, hogy egy Budaligeti templomról van szó – a városrészt nem ismertük, és a térképet sem néztük meg. Nagyon meglepődtünk, hogy az a templom a Máriaremetei Kegytemplom, így onnan kezdtük meg a hazafelé utat a 257-es busszal.

A túrán a Kecske-hát előtt tartottunk hosszabb pihenőt. Ettünk-ittunk, és erőt gyűjtöttünk a további túraszakaszok leküzdéséhez. Kiosztásra került a következő túra írásos anyaga, és megbeszéltük az évzáró vacsora időpontját is. Továbbá tájékoztatást kaptunk az Adventi buszos kirándulással kapcsolatban.

A túrát 24-en kezdtük meg, Remeteszőlősön feleződtünk, azaz 12-en vállaltuk a hosszabb utat. Ám a Remete-hegy oldalában egyik társunk megijedt a meredek emelkedőtől, és visszafordult, így Máriaremetén 11-en fejeztük be a túrát. A megtett távolság, a végig kitartóknak kb. 10 kilométer volt. A Kecske-hátra, valamint a Remete-hegyre felvezető két emelkedő egy kicsit nehezített rajta, de összességében könnyű túra volt.
Tekintettel arra, hogy a Remete-hegyen még nem jártam, így a Budai-hegység egy új, szép területét ismertem meg.

Végig késő őszi, ködös, nyirkos időnk volt, napsütés semmi, de túrázásra megfelelt. Az útviszonyokra sem lehetett különösebb panaszunk. Némely útszakaszt ugyan vastagon betakartak a lehulló falevelek, és itt fokozottan vigyázni kellett, mert a köveket, gyökereket nem láttuk, de baj nélkül letudtuk ezeket a szakaszokat is.

A túra útvonalán több kisebb kiránduló csoporttal, és családokkal is találkoztunk, néhány kutyasétáltató is fent járt a hegyekben.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. november 19.