2011. november 5.

Csillebérc-Hűvösvölgy - 2011. november 05.

2011. november 05-én a Budai-hegységbe, Makkosmária környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Csillebérc - Végvári-szikla - Makkosmária - Virág-völgy - Kis-kőfej - Szépjuhászné - Hárshegyi-körút - Kis-Hárs-hegyi kilátó - Hűvösvölgy
Túravezető: Nagy Imre
Létszám: 31 fő

A Széll Kálmán téri Metró kijáratnál volt a találkozó, onnan indultunk a 21-es busszal Csillebércre, ahol kezdődött a gyalogtúra.
Kezdetben a sárga keresztet követtük, majd a piros sáv jobb oldali ágán - a Végvári-szikla (legújabb felirat szerint „Szent Mihály szikla”) mellett elhaladva - jutottunk el Makkosmáriára, ahol hosszú pihenőt tartottunk. Közben többen megnézték a kegytemplomot is (de csak kívülről, mert zárva volt). Köszöntöttük az Imréket, és kiosztásra került a következő túra írásos anyaga is. Tovább indulva hat fővel csökkent a létszámunk, ugyanis ők a templom mellett induló Makkosi úton leballagtak Budakeszire, és onnan hazafelé. A többiek (25-en) a piros, majd a sárga sávon haladva - a Vaddisznó-forrás és a Kis-kőfej érintésével - a Szépjuhásznét vettük célba. Ott további 16-an fejezték be a túrát, és szálltak fel a 22-es buszra.  A végsőkig kitartó 9 hős (köztük én is) először egy büfénél fogyasztottunk ezt-azt, majd a Hárs-hegyi (zöld) körúton indultunk el a végső túraszakasz leküzdésére. Balról csatlakozott hozzánk a Hárs-hegyről lejövő sárga sáv, ettől kezdve ezt a jelzést követtük Hűvösvölgyig. Mielőtt a sárga sávon belemelegedtünk volna, a sárga háromszögön felballagtunk a Kis-Hárs-hegyi kilátóhoz, ahol ismét tartottunk egy rövid pihenőt, közben a kilátóra is felmásztunk. A kilátótól lejőve már tényleg a sárga sávon haladtunk Hűvösvölgyig, ahonnan mi is megkezdtük a hazafelé utat.

Végig jelzett úton haladtunk, a jelzések jól láthatóak, és követhetőek voltak.

A megtett távolság, a végig kitartóknak kb. 10 kilométer volt, több, kisebb-nagyobb emelkedővel nehezítve. Összességében könnyű túra volt.

Az időjárás nagyon kedvezően alakult. Reggel még enyhén csípős volt, de napközben szép, őszi időt fogtunk ki, az előbújó napnak ereje is volt. Az útviszonyok jók voltak, eső régen volt, így mindenhol száraz úton járhattunk.

A túra teljes útvonalát figyelembe véve, több kisebb túrázó csoporttal, kiránduló családdal találkoztunk.

Az utóbbi hetekben az erdők szép színt kaptak. Most viszont már a színek kezdenek kopottá válni. A levelek erőteljesen hullnak.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. november 05.