2011. november 26.

Kőris-völgy - 2011. november 26.

2011. november 26-án a Budai-hegységbe, Kőris-völgy környékére szervezett gyalogtúrán vettem részt a Borostyánfa túracsapattal.

A túra teljesített útvonala: Piliscsaba - Csaba-torony (Ördögoltár) - Kőris-völgy - Erzsébet-kút - Bükkös-árok - Hosszú-árok - Ördögtorony-szikla - Jági-tó - Villa Negra - Pilisszentiván

A Volán Árpád-hídi autóbusz állomásán volt a találkozó, onnan mentünk busszal Piliscsabáig, ahol kezdődött a gyalogtúra.
A településen belül megkerestük a kék jelzést, majd annak déli ágán indultunk el, hosszan haladtunk házak között, iparterület mellett, amíg elértük az erdőt. Mielőtt még belemélyedtünk volna az erdei út kalandjaiba, egy jelzetlen, a lőtérhez vezető aszfaltozott úton elmentünk a Csaba-toronyhoz (Ördögoltárhoz), melynél többen most jártunk először. A sziklánál körbenéztünk, fotóztunk, majd tovább indulva, egy kerítés mellett haladó, jelzetlen ösvényen megkerestük az előbb elhagyott kéket, és azt követve, a Csaba-hegy aljában, a Kőris-völgyben haladtunk tovább. Útközben körbejártuk az Erzsébet-kutat, sőt bele is néztünk. Tovább haladva a Bükkös-árok végén rátértünk a kék keresztre. Kb. 800 méter után elértük a piros sávot, amelynek baloldali ágát követve a Hosszú-árkon, majd egy „U” kanyar után, egy forgó ajtós kerítésen áthaladva, az Ördögtorony érintésével (megmászásával), a Jági-tó mellett elhaladva, a Villa Negránál beértünk Pilisszentivánra. Az Ördögtoronyra nem volt mindenki kíváncsi, amíg mi e különleges formájú sziklához kapaszkodtuk fel, a csapat kényelmesebb része pihenőt tartott. Mikor visszaértünk a toronytól a pihenőhelyhez, egy kis lazítás után együtt folytattuk a túrát Pilisszentiván felé. Tekintettel arra, hogy a 15:30-as busz az orrunk előtt ment el, a következő viszont csak 16:40-kor indult, vendéglői akcióra is volt időnk. Végül csak megjött a járat, amellyel megkezdtük a hazafelé utat.

A túra során többször tartottunk rövid pihenőt, ahol ettünk-ittunk, frissítettük magunkat a további túraszakaszok leküzdéséhez.

A két szikla-toronyhoz vezető út kivételével, végig jelzett úton haladtunk, a jelzések jól láthatóak és követhetőek voltak. A jelzetlen szakaszokon is jól el lehetett igazodni.

Ködös, párás, felhős, hideg időt fogtunk ki, napot nemigen láttunk, de azért túrázásra kiválóan megfelelt. A Jági-tó vize teljes felületen be volt fagyva. Az útviszonyok mindenhol jók voltak.

A megtett távolság kb. 10-11 kilométer volt. Az Ördögtoronyhoz egy meredek útvonalon lehetett feljutni, ettől eltekintve említésre érdemes szintkülönbség nem volt.

A túra nagyon szép útvonalon vezetett. A Kőris-völgy és a Hosszú-árok útja vastagon belepve színes falevéllel, a domboldalak a lehullt levelektől tarkállottak, csodálatos látvány volt.

A túra útvonala nagyon csendes volt, kirándulóval, túrázóval alig találkoztunk.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. november 26.