2011. december 3.

Mikulás túra - 2011. december 03.

2011. december 03-án a Budai-hegységbe, a Pálvölgyi-barlang környékére szervezett Mikulás túrán vettem részt a Röck Vasas Természetjárókkal.

A túra teljesített útvonala: Pálvölgyi-barlang - Fenyőgyöngye - Árpád-kilátó - Görgényi út - Libanoni cédrus - Hűvösvölgyi út
Túravezető: Nagy Imre

Kolosy téren volt a találkozó, onnan a 65-ös busszal jutottunk el a Pálvölgyi-barlanghoz, ahol a napi program kezdődött.

Az Újbuda Torna Club Szabadidő és Sportszakosztálya, valamint a XI. kerületi Természetbarát Szakbizottság az elmúlt évekhez hasonlóan, idén is a Pálvölgyi-barlang előtti kőfejtőben rendezte meg a kerületben lakó gyerekek Mikulás napi ünnepségét.
A Röck Vasas Természetjárók csapata ugyancsak, mint az elmúlt években mindig, most is közreműködött a rendezvény lebonyolításában. Ennek érdekében a túracsapatból néhányan már korán reggel a barlangnál voltak. Mi, akik „csak” az ünnepségen vettünk részt, 10:00 órára érkeztünk a barlanghoz - mikor már jött a Mikulás. Természetesen a szalonnasütés hangulatát mi is élveztük, a szomjunkat pedig meleg teával oltottuk, és még mással is. A kellékeket (a más kivételével) a Természetbarát Szakbizottság biztosította. A buli közben kiosztásra került a 10-ei, ausztriai buszos kirándulás írásos anyaga is. A rendezvénynek, amely alatt többen a barlangot is megnézték, délben lett vége, ekkor kezdődött a program második szakasza. Voltak, akik rendezőként továbbra is a barlangnál maradt, néhányan pedig elindultak hazafelé, a többség azonban a túrát választotta. Felsétáltunk a Fenyőgyöngyéhez, ahonnan a nyugat felé induló kék sávot követve, az Árpád-kilátóig jutottunk. Ott rövid pihenőt tartottunk, gyönyörködtünk volna a szép kilátásban, de akkora köd volt, hogy semmit sem láttunk. Folytatva a túrát, a zöld körút baloldali ága a Görgényi útig vezetett bennünket. Ott ismét csökkent a létszámunk, ugyanis néhányan a 11-es busz végállomása felé vették az irányt, és megkezdték a hazafelé utat. Kilencen viszont tovább haladtunk a zöld körúton, majd a piros körút baloldali ágán a Kondor útig, azon rövid gyaloglás után a libanoni cédrusig. Ez a védett fa a II. ker. Kondor u. 5. szám alatti telken található. A terület egykor Fedák Sári (ma már nem létező) villájának parkjához tartozott. Mikor a cédrushoz értünk el kezdett esni az eső, így, többségi döntés alapján, a túra mielőbbi befejezését határoztuk el. A legrövidebb úton, a Kondor úton végig sétálva, megkerestük a 61-es villamos megállóját, és mi is megkezdtük a hazafelé utat.
A hosszabb utat vállalók által megtett távolság kb. 4-5 kilométer volt, néhány kisebb, nem jelentős emelkedővel nehezítve. A távolság, és a szintkülönbség alapján könnyű túra volt.

Az időjárás nagyon barátságtalan volt hozzánk. Már a reggeli induláskor is minden ködbe volt, ehhez jött még a délutáni eső.

A barlangtól a Fenyőgyöngyéig, valamint a libanoni cédrustól az Ördög-árokig tartó rövid szakaszok kivételével végig jelzett úton haladtunk. A jelzések jól láthatóak, és követhetőek voltak.

A túra teljes útvonalán nagy volt a csend, túrázóval, kirándulóval alig találkoztunk.

A túrán készült képek a honlapokról (itt) és (itt) elérhető albumokban megtekinthetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2011. december 03.