2010. augusztus 7.

Pap-réti túra - 2010. augusztus 07.

2010. augusztus 07-én – az Országjárók Köre szervezésében – a Pilis-, Visegrádi-hegységben megtartott túrán vettem részt.

Batthyány téren volt a találkozó, onnan HÉV-vel jutottunk el Szentendrére, majd tovább Volán járattal Hegytetőig, ahol a túránk kezdődött.

A túra teljesített útvonala: Hegytető – Pap-rét – Szentendre (Skanzen)
Túravezető: Schweier László (Loyer)

A túrakiírás szerint a Hegytető – Pap-rét – Vízverés-nyereg - Moli pihenő – Borjúfő - Nagy Villám – Függőhíd – Visegrád útvonalat jártuk volna be. Azonban az előző napok heves esőzései következtében az ösvények, turista utak nagyon sárosak, mélyek voltak. Erre való tekintettel döntött úgy a túravezető (a csapat tagjainak egyetértésével), hogy útvonalat változtatunk. Hegytetőtől elmentünk aszfalton a Pap-rétig, ahol pihenőt tartottunk. Mivel a földutak járhatósága nem változott, továbbhaladtunk az aszfalton Szentendre felé. Az új útvonal hosszát kb. 9 kilométerre becsültük. Egy kicsit szokatlan volt túrabakancsban ennyit gyalogolni aszfalton, de mindenki vidáman teljesítette. A Skanzentől helyi busszal mentünk a HÉV végállomásáig. Néhányan előbb leszálltak a buszról, és még Szentendrén maradtak városnézésre. A többiek, köztük én is, a városnézést kihagyva, a legközelebb induló HÉV-vel indultunk is vissza Budapestre.

A túra a megszokottnál rövidebb időtartamú, és gyengébb erősségű volt, így már kora délután hazaértem.

Az időjárás nyirkos, nagyon barátságtalan volt. A túránk első részét, a Hegytető, és Pap-rét környékén, ködben tettük meg. Csak a vége felé – ahogy a magasabban fekvő területről haladtunk lefelé – javult az idő, oszlott a köd. Mikor a Skanzenhez értünk, már a nap is elő-előbújt.

A túrán készült képek, a honlapról elérhető képtárakban, albumokban megnézhetőek, és onnan le is lehet tölteni azokat.

Budapest, 2010. augusztus 07.